چگونه ثبت برند و علامت تجاری را انجام دهیم؟

چرا باید برند خودمونو داشته باشیم؟ یعنی بدون برند و نشان تجاری نمی‌توانیم محصولات خود را تولید و اقدام به عرضه آن در بازار کنیم؟ این تنها بخشی از سوالات تولیدکنندگان محصولات می‌باشد که بازگو کردیم.

دانستن نکات حقوقی در این زمینه یاری‌رسان شما عزیزان می‌باشد تا فرق برند ثبت شده را با عدم ثبت آن بدانید. در صورت پیش آمدن هر سوالی در مسیر ثبت برند مؤسسه نوول همراه شما خواهد بود تا به بهترین روش به اهدافتان دستیابید.

ماهیت برند و علامت تجاری

هرنوع علامت خاص و طراحی شده ای که هر تولید کننده یا شرکت بر روی محصول یا خدمات خود درج می‌کند حکم برند و نشان تجاری برای وی خواهد داشت. در صورت کلی یک برند نمایانگر ویژگی‌های محصول بوده که مشتریان، آن را با نشان درج شده می‌شناسند و می‌توانند در راستای تمییز از دیگر محصولات مشابه در بازار برآیند. ابتدایی‌ترین راه برای عرضه و تولید یک محصول پرداختن به بحث تبلیغات آن می‌باشد که تنها با ثبت برند و علامت تجاری می‌توانید کاملاً قانونی و به دور از آسیب‌های تجاری مانند سرقت محصول و برندتان فعالیت کنید.

مزایای ثبت برند و علامت تجاری اختصاصی

شروع هر فعالیت تجاری منوط به انتخاب یک نام تجاری برای محصول تولیدی شما خواهد بود که خود در عدم سوءاستفاده افراد از شهرت و محصول تولیدی شما نقش مهمی را ایفا می‌کند.

امروزه اکثریت افراد صاحب مشاغل و کسب و کارهای تجاری دارای هویت و برندی خاص می‌باشند و برای ارائه محصولات و خدمات خود با نشان تجاری منحصر به خود اقدام به فعالیت می‌کنند و بدین ترتیب از سوءاستفاده دیگران جلوگیری خواهند کرد.

با ثبت برند و علامت تجاری دارنده آن اعلام مالکیت آن برند را اثبات می‌کند و در صورت نام گذاری شخصی دیگر و به کار بردن برند، وی می‌تواند از شخص خاطی شکایت کرده و آن را موظف به تغییر نام و تعویض برند درج شده در محصولات کند و حتی از وی جریمه دریافت کند.

بهترین روش برای ثبت برند و علامت تجاری

به دلیل تخصصی بودن ثبت علائم تجاری بهترین و سریع‌ترین راه ثبت آن بهره‌مندی از تجربه اشخاص موفق و مجرب در این زمینه می‌باشد. لذا باید این را بدانید که تنها وکلای حقوقی دارای رزومه ثبتی موفق می‌توانند راهنمای شما باشند. ثبت برند و علامت تجاری باعث پیشگیری از کپی برداری و سوءاستفاده‌های اشخاص از اعتبار و حرفه شما می‌شود.

یک برند به مانند ویترون محصول و خدمات شما خواهد بود که برای تمییز دادن کسب و کارتان با دیگر کسب و کارهای مشابه ارائه می‌شود از این رو چه بهتر که این ویترین را اختصاصی و حرفه ای ارائه کرده تا مشتریان تنها با یک نگاه به هویت شما پی برده و برای تهیه محصول شما اقدام کنند.

نکات حقوقی ثبت برند در ایران

برندهای مطرح دنیا را که مشاهده کنید می‌بینید که با یک نام و طرحی منحصر به خود به ثبت رسیده‌اند و مشتریان تنها با یک نگاه می‌توانند هویت برند را دریابند و برای تهیه آن اقدام کنند. از این رو باید بهترین و مناسب‌ترین برندو علامت تجاری را برای کسب و کار خود انتخاب کنید تا در آینده نشان دهنده هویت شما باشد. یک برند ثبت شده را هیچ فردی در هیچ نقطه نمی‌تواند به ثبت برساند و این قابلیت را نخواهد داشت زیرا منحصراً برای یک کسب و کار به صورت قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و مالک آن برند تا ۱۰ سال ادعای مالکیت داشته و در صورت مشاهده برند و علامت تجاری مشابه می‌تواند از فرد خاطی شکایت کند و از نام خود بدین صورت دفاع کند.

چگونه ثبت برند و علامت تجاری را انجام دهیم؟

چرا پس از ثبت شرکت ثبت برند کنیم؟

در ایران اگر به شرکت‌های جدیدالتاسیس در سال‌های اخیر نگاه کنیم در می‌یابیم که برند و شرکت از یکدیگر جدا بوده زیرا امکان ثبت شرکت‌ها در اداره ثبت اسناد انجام می‌شود و ثبت برند در اداره مالکیت تهران! این دو مقوله از یکدیگر جدا بوده که شرکت‌هایی مثل نوآوران فن آوازه که شرکت خود را با این نام سه سیلابی ثبت کرده‌اند قادر به ثبت برند معروف خود با نام دیجی کالا می‌شوند که خود نمونه‌ای بارز از تفاوت نام شرکت و نشان تجاری برای شما عزیزان خواهد بود. در زمینه ثبت برند مؤسسه حقوقی نوول با بیش از ۲۰ سال سابقه ثبتی و حقوقی و بهره‌مندی از تجارب کارشناسان حقوقی خود در این مسیر بهترین راه برای ثبت نشان تجاری و برند شما می‌باشند که با تکیه بر مهارت وکلای این مؤسسه می‌توانید در کم‌ترین زمان به اهدافتان دستیابید. تنها کافی است با شماره کارشناسان در ارتباط باشید.

ثبت شرکت‌ها یا ثبت برند

برندهای تجاری می‌توانند بدون ثبت شرکت نیز به ثبت برسند از این رو بازرگانان و تولید کنندگان کالاها با ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی می‌توانند نشان تجاری و برند خاص خود را به ثبت رسانده اما ثبت شرکت که در اداره ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود امری اجباری برای بازرگانان به حساب می‌آید که برای مطرح شدن بهتر بین مشتریان و مصرف کنندگان خود بهتر است برند را هرچه زودتر ثبت کرده تا دست سودجویان را از خدمات خود کوتاه کنند. مؤسسه حقوقی نوول (nocr-ag.ir) با رزومه موفق خود در زمینه‌های ثبت برند و شرکت و ارائه خدمات مربوط به شرکت‌ها یاری‌رسان مجرب شما بوده تا بتوانید به بهترین نحو امور حقوقی خود را رسیدگی کرده و آن را به سرانجام رسانید.

کد خبر 575696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.