مماشات شهرداری پره‌سر با دست‌فروشان

شهردار پره‌سر گفت: نگاه مدیریت شهری به دست‌فروشان شهر اجتماعی و انسانی بوده و همواره با این قشر آسیب‌پذیر مماشات کرده است.

«پژمان اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور دست‌فروشان در پیاده‌روها همیشه یکی از مشکلات شهر پره‌سر بوده و به لحاظ بصری موجب نازیبا شدن سیما و منظر شهری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصادی بسیاری از شهروندان مطلوب نیست، برخورد چکشی با دست‌فروشان، موجب از بین رفتن آخرین روزنه امید برای کسب درآمد حلال و هدایت این قشر به سمت هزاران راه دیگر است.

شهردار پره‌سر خاطرنشان کرد: شهرداری همواره سعی کرده است به جای برخورد قهری با دست‌فروشان مماشات کند؛ زیرا اگر درآمد این افراد آسیب‌پذیر دچار تهدید و مخاطره شود دست به هر اقدامی می‌زنند.

اکبری تصریح کرد: براساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هر نوع سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب و هر نوع عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری‌ها مکلف هستند از این کار جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی شهر رودسر باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 575646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.