جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: روز ارتباطات و روابط‌عمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامه‌ها و اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افق‌ها و چشم‌اندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد، ضمن صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: روابط عمومی‌های دانش‌بنیان ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان‌ها و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع می‌کند.

در متن پیام رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آمده است:

«فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دست‌اندرکاران پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی، به‌ویژه خانواده بزرگ مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری‌های کشور، که به‌طور مستمر برای ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات و همچنین پاسخگویی سریع و دقیق به شهروندان و افکار عمومی گام بر می‌دارند، تبریک عرض می‌کنم.

در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، جایگاه روابط عمومی‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امور آگاه‌سازی و امیدآفرینی، پاسخگویی به انتظارت و مطالبات مردمی، فراهم کردن فضایی مناسب برای اطلاع‌رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمان‌ها و ایجاد سرمایه اجتماعی در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته، انکارناپذیر است و روز ارتباطات و روابط عمومی زمان مناسبی برای ارزیابی برنامه‌ها، اقدامات گذشته و ترسیم و تبیین افق‌ها و چشم‌اندازهای جدید کار و خدمت برای آینده است.

در عرصه مدیریت شهری، با توجه به اینکه وارد قرن جدید شده‌ایم و جامعه انتظار آزمون و خطا از مدیریت شهری ندارد، روابط عمومی‌ها که حلقه ارتباطی میان شهرداری‌ها و شوراها و افکار عمومی محسوب می‌شوند می‌بایستی از طریق ابزارهای ارتباطی و روش‌های جدید افکارسنجی در فضای شبکه‌ای و رسانه‌ای امروز، که کاربران متعددی در آن مشغول فعالیت هستند، از انتظارات و نیازهای بیش از ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین کشور آگاه شده و فاصله میان آنها و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را کاهش دهند و موفقیت و اثرگذاری در این فضای جدید و پرتلاطم قطعاً نیازمند گفتمان و راهبردهای جدیدی است.

یکی از برنامه‌های مؤثر در فضای شبکه‌ای و رسانه‌ای امروز برای ایجاد تحول در مدیریت شهری، برنامه‌ریزی برای تحقق عملی روابط عمومی‌های دانش بنیان در شهرداری‌ها و شوراهاست. این ساختار با به‌کارگیری مؤثر فناوری‌های پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه، دانش‌محور و تخصص‌گرا بودن، اتکا به یافته‌های پژوهش‌های کاربردی، گسترش سواد رسانه‌ای، آینده پژوهی، عدم تمرکز، انعطاف، تاکید بر توسعه منابع انسانی خلاق با رویکرد ارتباطات نوین و یادگیری و یاددهی مستمر، ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای پیرامونی با تسهیل ارتباط بین سازمان و مخاطبان، فرآیند پاسخگو کردن مدیریت شهری در قبال شهروندان و افکار عمومی را بیش از پیش تسریع می‌نماید.

همچنین از روابط عمومی شهرداری‌ها و شوراها انتظار می‌رود ضمن رصد و پایش اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، فضای رسانه‌ای عرصه مدیریت شهری و افکار عمومی جامعه و شهروندان را با توجه به چارچوب‌های قانونی و حقوقی، تبیین وظایف متعدد و معرفی ابعاد جدید خدمات شهرداری‌ها، پرهیز از بزرگنمایی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی مرسوم و بیان صحیح و واقعی مسائل و مشکلات اصلی مدیریت شهری در موضوعاتی مثل تأمین درآمدهای پایدار شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی، بافت‌های فرسوده، حاشیه‌نشینی و دیگر موارد به درستی هدایت، مدیریت و به‌صورت علمی اقناع نموده و در زمان مناسب به انتظارات و پرسش‌های مطرح شده، پاسخ‌های مستدل و درخور ارائه دهند.

با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و تقدیر از خدمات تمامی تلاشگران عرصه ارتباطات، از درگاه خداوند برای تمامی عزیزان، توفیقات روزافزون در مسیر اعتلای امر مقدس اطلاع‌رسانی، آرزو می‌کنم.»

کد خبر 575640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.