تاثیر داروهای ضدالتهابی بر کرونای طولانی‌مدت

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضدالتهابی به درمان کرونای طولانی‌مدت کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ با ایجاد التهاب بر سیستم‌های چند عضوی بدن تأثیر قابل‌توجهی می‌گذارد. التهاب سیستمیک شدید در طول بستری شدن در بیمارستان به دلیل این بیماری، خطر مرگ‌ومیر را طی یک سال پس از بهبود بیمار افزایش می‌دهد. هر چه التهاب فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در طول بستری شدن در بیمارستان بیشتر باشد احتمال مرگ‌ومیر طی یک سال پس از بهبودی بیمار بیشتر است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروهای ضدالتهابی بر کرونای طولانی‌مدت مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۱۲۰۰ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که بین ژانویه ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ به دلیل این بیماری تحت درمان قرار گرفته بودند را ارزیابی کردند تا مشخص شود آن‌ها در طول یک سال پس از بهبودی چه وضعیتی داشتند. محققان میزان PCR هر بیمار که معیار رایج التهاب سیستمیک است را بررسی کردند و مصرف داروهای استروئیدی را نیز در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ با بالاترین میزان التهاب در طول عفونت در مقایسه با بیماران کرونایی با کمترین التهاب، ۶۰ درصد بیشتر در معرض مرگ‌ومیر طی یک سال پس از بهبودی بیمار قرار دارند. محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف استروئیدهای ضدالتهابی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ خطر مرگ بیماران کرونایی دارای التهاب بالا را تقریباً ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 575604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.