بازگشت روند صعودی به بورس

بازار بورس امروز پرتقاضا بود و شاهد ورود پول به بازار بودیم، گروه‌های مختلفی امروز در بازار شاهد ورود پول بودند اما گروه غذایی به استراحت رفت، نمادهای گروه ساختمانی که مدت زیادی بود مورد بی توجهی قرار گرفته بود شاهد افزایش تقاضا شد و برخی از نمادهای این گروه به صف خرید نشست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپید، سیمرغ و غکوروش از نمادهای گروه غذایی بودند که در روزجاری با عرضه شدیدی روبرو شدند، از طرفی نمادهای گروه ساختمانی مانند: کرمان، ثاخت، ثتران و ثغرب از جمله پرتقاضاهای گروه ساختمانی بودند، در گروه فلزات اساسی فولاد و فملی حرکت کرد، در گروه خودرویی‌ها روند مثبت بود و خگستر رشد خوبی را تجربه کرد، تجلی در گروه معدنی‌ها در دومین روز پیاپی در صف خرید بود و منجر به بهبود سطح تقاضا برای ومعادن شد و در مجموع شاهد بازار سبزپوش و زیبایی بودیم.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب شپنا، فملی، فولاد، شتران، شبندر، نوری و شتران بودند.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۱۰ هزار ۸۲۰ واحدی به سطح یک میلیون ۵۸۳ هزار ۸۰۰ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد سه هزار ۴۲۵ واحدی در سطح ۴۴۹ هزار ۲۲۴ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۶۹ درصد و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۹۶ درصد را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۸۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۴۳

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳۰ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۶۲۰ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۶۱ درصد تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۸۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۴۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۹ هزار ۸۶۰ و یک میلیون ۷۳۶ هزار ۵۷۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲ میلیارد ۸۵۹ و هفت میلیارد ۷۱۴ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. خگستر

۲. فملی

۳. کمند

۴. فولاد

۵. خساپا

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. خساپا

۳. شستا

۴. خپارس

۵. خودرو

بیشترین افزایش قیمت

۱. کاما

۲. شکربن

۳. سخزر

۴. وصنا

۵. خریختح

بیشترین کاهش قیمت

۱. غشصفها

۲. وبشهر

۳. زکوثر

۴. غپینو

۵. سپید

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بازگشت روند صعودی به بورس

حمایت: یک میلیون ۵۴۷ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۸۵ هزار واحد و یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: پیش بینی می‌شود بازار فردا بتواند مقاومت مهم یک میلیون ۵۸۵ هزار واحدی شاخص را درهم بشکند.

مهم ترین‌های بازار

آمار رسمی عرضه اولیه ددانا

بازگشت روند صعودی به بورس

سیمرغ

شرکت سیمرغ می‌گوید، با توجه به نرخ جدید نهاده‌های دامی، قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ ۳۹,۱۵۰ تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که قیمت مصوب فروش درب کارخانه ۳۵,۵۰۰ تومان ابلاغ شده است.

تجدید ساختار بازار برق؛ راه‌کار حل مدیریت صنعت برق

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی اظهار کرد: امید می‎‌رود در سال جاری در راستای تحقق مفاد قانونی و تکالیف محوله به وزارت نیرو و بورس انرژی ایران شاهد وضعیت مناسب‌تری در مبادلات بورسی باشیم. سازمان بورس مکاتباتی را با وزارت نیرو و نهادهای بالادستی در ارتباط با تأمین برق صنایع و همچنین توسعه بازار انرژی انجام داده و امید می‌‎رود در بدنه وزارت نیرو نیز همراهی لازم شکل بگیرد.

فولاد مبارکه با شرکت ملی گاز ایران و شرکت پتروشیمی خلیج فارس تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

شرکت فولاد مبارکه در راستای توسعه فناوری بومی با شرکت ملی گاز ایران و شرکت پتروشیمی خلیج فارس، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت فولاد مبارکه در زمینه توسعه فناوری بومی و استقرار یک واحد ذخیره‌سازی گاز طبیعی به صورت مایع، توسط مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

دریافت اطلاعات عرضه‌های اولیه بورس از سایت ipo

تارنمای ipo.tse.ir به عنوان مرجع اصلی عرضه‌های اولیه بورس تهران اطلاعات مفیدی در اختیار عموم سرمایه گذاران قرار می‌دهد و انتظار می‌رود که سرمایه گذاران، تحلیل گران و نهادهای مالی با مراجعه به تارنمای مذکور، مشارکت بیشتری در جلسات معارفه شرکت‌های در شرف عرضه اولیه داشته باشند.

محمدامین قهرمانی، معاون ناشران و اعضا بورس تهران با بیان مطلب فوق گفت: براساس ماده شش دستورالعمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران، بورس تهران موظف به راه‌اندازی تارنمایی مختص عرضه‌های اولیه شد. از این رو در سال ۱۴۰۰ بورس تهران تارنمای عرضه اولیه خود را به نشانی ipo.tse.ir راه اندازی کرد.

قهرمانی با تاکید بر مشارکت فعالان بازار در ارزش گذاری ناشران در شرف عرضه اولیه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون فرایند عرضه اولیه چهار شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، سیمان آبیک، سیمان اردستان و گروه سرمایه گذاری تدبیر در این تارنما انجام پذیرفته و یا در حال انجام است. در این تارنما سرمایه گذاران و تحلیل گران می‌توانند با ورود به پروفایل هر شرکت، به اطلاعاتی از جمله گزارش ارزش گذاری، امیدنامه، صورت‌های مالی، محتوای الکترونیکی جلسات معارفه و… دسترسی داشته باشند و درخصوص اطلاعات مالی و عملیاتی شرکت، پرسش‌های خود را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیم پذیرش موظف به پاسخ به تمام این پرسش‌ها است و همگان می‌توانند به پرسش و پاسخ‌های مطرح شده دسترسی داشته باشند.

طرح اصلاح قانون بازار سرمایه ماه آینده به صحن علنی مجلس می‌رود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: پیش‌نویس اصلاح قانون بازار سرمایه ظرف یک ماه آینده با جمع‌بندی نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود همچنین افزود در ابتدای مسیر بورس کالای ایران طی سال‌های گذشته، پذیرش و ورود کالاهای جدید با مقاومت‌هایی در بدنه دولت همراه بود اما با نگاه جدید و اقدامات دولت سیزدهم، بسیاری از مقاومت‌های گذشته در مسیر شفاف‌سازی اقتصاد با بهره‌گیری از بستر بورس کالا کنار رفته است.

نقشه بازار

بازگشت روند صعودی به بورس

کد خبر 575575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.