مجریان قانون با افراد هنجارشکن برخورد جدی و قانونی داشته باشند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان خانواده را مهمترین خاستگاه و مبنای تشکیل تمدن اسلامی دانست و گفت: مجریان قانون با هنجارشکنان برخورد قانونی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه ۲۶ مردادماه_ به مناسبت هفته خانواده در جلسه شورای شهر کاشان در خصوص نقش و اهمیت خانواده، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام عظمای ولایت ترسیم، خانواده به عنوان مهمترین خاستگاه و مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده و در این منشور حاکمیت، تلاش برای گسترش معنویت و اخلاق بر مسئولین و کارگزاران جامعه و مبارزه عملی با فساد از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان افزود: منطقه متمدن اصیل فرهنگی و با ظرفیت دارالمومنین کاشان طی چهار دهه گذشته انقلاب یکی از کانون‌های فعال و پیشران در تحقق انقلاب بوده و در دفاع مقدس و بزنگاه‌های گوناگون و مشارکت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی سرآمد بوده است.

وی تصریح کرد: این منطقه در حرکت نوین به سوی آرمان‌های اصیل انقلاب نیز باید پیشگام و در خط مقدم باشد، شهری که از سوی مقام معظم رهبری لقب شهر کرامت را به خود گرفته باید در تمدن سازی اسلامی بتواند الگوی بقیه شهرها قرار گیرد.

به گفته وی لازم است به مسائل فرهنگی شهر توجه بیشتری صورت گیرد و دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند.

پدرام‌فر تصریح کرد: رعایت عفت عمومی و حجاب در ادارات و مراکز دولتی از سوی مدیران باید به عنوان رعایت قانون جدی گرفته شود زیرا اقشار تحصیل کرده و شاغلین در مراکز دولتی و نهادها می‌توانند الگوهای مناسب برای جوانان ما باشند، در همین راستا تقاضا داریم شورای عفاف و حجاب شهرستان پس از سه سال توقف فعالیت توسط فرماندار بسیجی و ولایی احیا و تشکیل شود.

وی نظارت مسئولین ذیربط بر عملکرد بعضی از پیج‌های مسموم که هدفمند و با سیاست گام به گام در تخدیر و تحمیل عقاید منحط و جریان سازی های ابتذال، انقلاب هراسی و امر به معروف هراسی فعالیت می‌کنند لازم دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان ادامه داد: جا دارد اداره محترم ارشاد و دادستانی محترم نظارت و برای جلوگیری از این روند تصمیمات لازم و قانونی اتخاذ کند.

وی آمار مشکلات و معضلات خانوادگی مانند طلاق، اختلافات و نزاع‌ها را در منطقه گویا و بیانگر وجود مسائل ضد ارزشی و ضد فرهنگی دانست که باعث نگرانی خانواده‌ها برای آینده کودکان شده است.

پدرام فر شرایط ناامن فرهنگی را جامعه سبب آزردگی خاطر مردم دیندار دانست و گفت: خانواده‌ها خواهان ایجاد شرایط امن و ایمن اخلاقی برای تربیت فرزندان خود بوده و از ما مطالبه دارند، چرا که در جامعه‌ای که باید قوانین اسلام در آن ساری و جاری باشد یک خانواده مسلمان دچار ناامنی فکری و اجتماعی شده اما در مقابل آزادی و بی‌بندوباری و امنیت سهم طرف دیگر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان، ترویج بی غیرتی، اباحی‌گری و ولنگاری فرهنگی را باعث سست شدن بنیان خانواده‌ها، درگیری و اختلاف میان برخی همسران و عامل ایجاد خیانت در خانواده‌ها دانست و تاکید کرد: انهدام خانواده، انهدام آینده هر ملتی است و اگر ریشه غیرت در خانواده مورد هدف قرار بگیرد راه برای ورود اجنبی هموار می‌شود، لذا دوام جامعه مشروط به صیانت از هنجارهای آن است با توجه به این ضرورت تقاضای ما از مسئولان این است که قانون رعایت عفت عمومی در جامعه پیگیری و اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: گرچه ۹۰ درصد از مردم ما شریف و معتقدند اما ممکن است به دلایل برخی مسائل سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی رعایت برخی از موازین شرعی را نکنند اما با آگاهی دادن و تذکر به اینها مشکل مرتفع می‌شود، انتظار می‌رود مجریان قانون با هنجارشکن مغرض برخورد جدی و قانونی داشته باشند.

کد خبر 575549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.