حمایت وزارت کار از داخلی‌سازی نفتکش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتفاق خوبی در این ماه‌ها رقم خورده که تلاش برای داخلی سازی خود نفتکش است تا این شرکت با استفاده از ظرفیت بانک‌های زیرمجموعه حمایت می‌شود که بخشی از سود شرکت ملی نفتکش برای داخلی سازی اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایمنا، «حجت‌الله عبدالملکی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه نفت اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی اعلام شده، شرکت ملی نفتکش ایران جزو سه ناوگان در دنیاست که در جهت داخلی سازی نفتکش طبق گزارش‌های مدیرعامل مذاکراتی با سایر شرکت‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: به طور قطع از این داخلی سازی حمایت خواهیم کرد.

وزیر کار، به شرایط سخت کارگران در حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و گفت: مساله کارگری در شرایط سخت در شورای‌عالی کار مدنظر است ضمن اینکه وزرا در وزارتخانه‌های خود به وضعیت کارگران رسیدگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از جامعه ما را کارگران تشکیل می‌دهند که در خصوص تعیین دستمزد و وضعیت آنها در شورای‌عالی کار نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی حضور دارند و با نگاه سه‌جانبه گرایی توافق‌ها صورت می‌گیرد که دولت نیز از این تصمیم‌ها کمک و پشتیبانی می‌کند.

عبدالملکی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی تمرکز بر تحول الگوی مدیریت با نگاه جهادی و استقرار مدیران انقلابی است گفت: ۵۲۰ مورد انتصاب در وزارت کار صورت گرفته است که ۳۰۰ نفر در حوزه اداری بوده است.

وی ادامه داد: این تغییر رویکرد دستاوردهای خوبی داشته است که منجر به رکورد در تولدی و سودآوری برای شرکت‌های زیرمجموعه‌های صندوق‌های پنجگانه وزارت کار شده است.

وزیر کار، با اشاره به افزایش دوبرابر حمل نفت خام در دولت سیزدهم، گفت: شرکت ملی نفتکش که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌هاست دستاوردهای خوبی داشته است، برای حمل نفت هیچ مشکلی ندارد و ظرفیت حمل افزایش یافته است.

وی بیان داشت: یکی از اتفاق‌های خوب در شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، گرایش به رویکرد دانش‌بنیان و تولید داخلی است، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در حوزه پالایشگاهی موفق به داخلی سازی یک هزار و ۵۰۰ قطعه شده است و سایر شرکت‌ها برای برطرف‌کردن نیازهای فناورانه با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شده‌اند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: آخر امسال گزارشی از فعالیت و عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه این وزارتخانه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه خواهیم که رضایت ایشان را جلب می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 575519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.