جزئیات نامه اعضای شورای شهر اصفهان به رئیس‌جمهور  چیست؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم تلاش کردیم تا مباحث مطرح شده در مصوبات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد، مهم‌ترین مطالبه‌گری‌ها در تدوین این نامه مربوط به موضوعاتی مانند زاینده‌رود، فرونشست زمین، مسائل فرهنگی شهر و مشکلات زیست محیطی شهر است.

‌ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره چالش‌های شهر اصفهان و اهمیت مطرح کردن مشکلات آن در سفر رئیس جمهور به این استان، اظهار کرد: اعضای شورای ششم شهر به عنوان نمایندگان مردم در تمام بخش‌ها موظفند است که مطالبات شهروندان را در امور مدیریت شهری پیگیری کنند و از طریق نهادها و مراجع مربوطه نتیجه لازم را به دست آورده و اقدامات را در اختیار آنان قرار دهند.

وی با بیان اینکه مسائلی در خصوص ارائه مشکلات شهر و مطالبات مردم اصفهان به ریاست جمهور مطرح شد، ادامه داد: به زودی سفر ریاست جمهوری اصفهان اتفاق می‌افتد، لذا نامه‌ای ۳۰ بندی توسط اعضای شورای ششم شهر اصفهان تدوین شد و در اختیار مقامات استانی قرار گرفت و به دفتر ریاست جمهوری نیز ارسال شد.

مهم‌ترین مطالبه‌گری‌ها از دولت سیزدهم چیست؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در تدوین این نامه ۳۰ بندی تلاش بر این بوده است تا موارد مطرح شده در مصوبات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد و مصوبات لازم برای این ۳۰ بند از سوی دولت سیزدهم دریافت شود، مهم‌ترین مطالبه‌گری‌ها در تدوین این نامه مباحث مربوط به زاینده رود، فرونشست زمین، مشکلات زیست محیطی شهر، انتقال صنایع بزرگ از غرب اصفهان به نقاط دیگر، توجه به مسائل فرهنگی شهر همچون احداث موزه فرهنگی شهر است.

وی با تاکید بر اینکه رایزانی‌های لازم انجام شده است و محل کارخانه ریسباف شهر برای احداث موزه فرهنگی شهر بسیار مناسب است، گفت: با توجه به اینکه مالک زمین اداره سازمان مسکن و شهرسازی است و بانک ملی نیز در مورد برخی از مسائل مباحثی را مطرح می‌کند، به این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ و در نامه ۳۰ بندی اشاره شده است تا سریع‌تر در اختیار شهرداری اصفهان قرار گیرد و بتواند موزه بزرگ شهر را در آن مکان احداث کند.

قربانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مسائل مربوط به توسعه حمل‌ونقل عمومی و تجهیز و نوسازی در این حوزه در شهر اصفهان مطرح است که با کمک‌های منابع دولتی در سال جاری محقق خواهد شد.

جاری بودن دائمی زاینده‌رود، در صدر تمام مطالبات اصفهان از رئیس جمهور

وی با تاکید بر اینکه در صدر تمام مطالبات، جاری بودن دائمی زاینده رود مطرح است، افزود: موضوع فرونشست زمین نیز در اصفهان مطرح است و این اتفاق در آینده تهدید بسیار مهمی برای شهر و شهروندان اصفهان خواهد بود و تمام بناهای تاریخی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر بحث پروژه‌های ملی در شهر و استان اصفهان در حال انجام است، تسریع در ورود چهار رام قطار شهری در برنامه‌ریزی‌ها وجود دارد، زیرا چهار رام قطار در کشور چین ساخته شده است و باید مقدمات انتقال آن به کشور فراهم شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به طور یقین شورای ششم اصفهان بهتر از هر مجموعه دیگری می‌تواند مشکلات شهروندان را به گوش ریاست‌جمهوری برساند، در حال حاضر این پیشنهادات به صورت مکتوب آماده شده است تا با گذراندن مسیر اداری پیگیری‌های لازم در این بخش به آسانی انجام شود. این برنامه به عنوان ضرورت و وظیفه‌ای برای اعضای شورای اسلامی شهر است تا به عنوان نمایندگان شهروندان پیگیر مطالبات آنها از دولت برای بهبود وضعیت شهر اصفهان باشیم.

وی اضافه کرد: مباحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر اصفهان از درخواست‌های دیگر شورای ششم اصفهان است، لذا بهتر است مجموعه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اختیارات ویژه و بیشتری داشته باشد تا بتواند تصمیم‌گیری‌های لازم را در استان به آسانی انجام دهد.

کد خبر 575513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.