همکاری شهردار سه کلانشهر اروپایی برای رفع مشکلات

شهرداران زوریخ، هامبورگ و وین با هدف به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و شیوه‌های مختلف مدیریت چالش‌های آب‌وهوا، دیجیتالی شدن و پایداری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداران سه کلان‌شهر زوریخ، هامبورگ و وین در پایتخت اتریش برای پیشبرد توافقنامه همکاری شهرها که تحت عنوان «سه‌گانه شهر» نامیده می‌شود، ملاقات کردند. این گفت‌وگوی سه‌گانه با هدف تقویت همکاری میان شهرها راه‌اندازی شده است. در این جلسه، شهرداران در مورد به اشتراک‌گذاری دانش سیاست‌های آب‌وهوایی، دیجیتالی شدن و بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری به توافق رسیدند. شهرداران همچنین درباره نقش شهرها به عنوان محرک کمک‌های بشردوستانه در میان بحران پناهجویان صحبت کردند.

همکاری شهردار سه کلانشهر اروپایی برای رفع مشکلات

هر سه شهردار از یکی از بزرگترین نقاط ساخت‌وساز اروپا به نام Seestadt Aspern بازدید کردند. این منطقه جدیدی است که شهر وین با هدف اجرای تمام راه‌حل‌های سبز در حال ساخت آن است که شامل ساختمان‌های بی‌کربن، پارک‌ها، دیوارها و بام‌های سبز و همچنین یک سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته است.

علاوه بر این، برای تطبیق افزایش جمعیت در ناحیه جدید، شهرداری در حال انجام یکی از بزرگترین اقدامات توسعه مترو است که بر اساس آن ظرفیت حمل‌ونقل تا یک‌سوم میزان فعلی افزایش پیدا می‌کند و متروی وین را قادر می‌کند تا روزانه ۱.۳ میلیون نفر را جابه‌جا کند.

ایده «سه‌گانه شهر» از این واقعیت نشئت می‌گیرد که اکثر مردم اروپا در شهرها زندگی می‌کنند و مقامات شهرداری هنگام رویارویی با چالش‌هایی نظیر کمبود فضای شهری و همچنین یافتن راه‌حل‌های آب و هوایی با بزرگترین فشارها مواجه هستند.

مایکل لودویگ، شهردار وین، توضیح داد که جنگ‌ها، بحران کووید -۱۹ و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی چالش‌های بزرگی را برای شهرها ایجاد می‌کند و به همین دلیل تقویت نقش مراکز شهری بزرگ در اروپا را مهم قلمداد کرد زیرا اکثر مردم در شهرها زندگی می‌کنند و همکاری بین آن‌ها برای کسب نتایج مثبت، حیاتی است.

همکاری شهردار سه کلانشهر اروپایی برای رفع مشکلات

کد خبر 575506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.