لزوم راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک مقیاس در فردیس

رئیس شورای شهرستان فردیس گفت: کتابخوان کردن مردم را باید از راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک مقیاس در ادارات و قفسه‌های کتاب در ساختمان‌ها به عنوان بسته تشویقی برای پرداخت دیون مالکان آغاز کرد.

ملیحه اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فردیس جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار به ویژه در سرانه کتابخانه‌ها است، اظهار کرد: برای تروبج فرهنگ کتابخوانی نیاز به اقدامات خارق‌العاده نیست، می‌توانیم با کمی خلاقیت و اقدامات کاربردی کتاب را به دل خانه‌ها ببریم و مردم را با کتاب آشتی دهیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های کوچک مقیاس باید در محل ادارات ایجاد شود، افزود: آشتی با کتاب باید ابتدا از بدنه کارمندی هر اداره آغاز شود، چرا که افزایش دانش تخصصی کارمندان هر اداره می‌تواند در ارائه خدمات به شهروندان مؤثر باشد؛ به عنوان مثال در شهرداری و شورا می‌توان کتاب‌هایی با موضوعات مربوط به مدیریت شهری از جمله قوانین شهری، قوانین شهرسازی خدمات شهری قرار داد.

رئیس شورای شهرستان فردیس با تاکید بر اینکه باید کتاب را به خانه‌ها ببریم، افزود: با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی و معاونت شهرسازی، ایجاد باکس‌های کتابخوانی در ساختمان‌ها می‌تواند به عنوان یکی از تشویقی‌ها در پرداخت دیون مالکان قرار گیرد؛ جذب جوانان به سمت کتابخوانی نیز از جمله مواردی است که باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار و دیجیتال نیز می‌تواند کمبود سرانه کتابخانه را جبران کند. اگرچه تأمین یک اتوبوس فرسوده برای شهرداری بیش از دو میلیارد تومان هزینه دارد، اما ایجاد شور و نشاط در جوانان در محلات بدون کتابخانه و کم‌برخوردار ارزش هزینه‌کرد را دارد و مدیریت شهری در این خصوص حاضر به همکاری است.

اکبری با اعلام نظر مثبت در خصوص واگذاری حق انتفاع کتابخانه شهرک وحدت به نهاد کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری برای اداره مراکز تخصصی، نیروی متخصص ندارد و نمی‌تواند خدمات را به نحو شایسته به شهروندان ارائه کند.

وی گفت: لایحه واگذاری حق انتفاع کتابخانه شهرک وحدت با اعمال ماده ۲۳ و بازگشت لایحه می‌تواند دوباره در صحن شورای اسلامی شهر مطرح شود تا در صورت تصویب، زمینه ارائه خدمات تخصصی کتابخانه به شهروندان فراهم شود.

کد خبر 575498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.