۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
پایش «نست باکس‌های» کوه صفه

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه «نست باکس‌های» نصب شده در پارک صفه توسط «انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم» و شهرداری منطقه پنج اصفهان پایش شد، گفت: نست باکس جعبه‌ای است که با هدف جذب پرندگان برای لانه‌سازی نصب می‌شود و هدف از نصب آن نزدیکی پرندگان به انسان‌ها و افزایش فرهنگ پرنده‌دوستی است.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باکس‌هایی که انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم و شهرداری منطقه پنج اصفهان در پارک صفه نصب کرده بودند، به‌تازگی توسط کارشناسان و داوطلبان این انجمن مورد پایش قرار گرفت و مشخص شد که در حال حاضر ۷۱ درصد از نصب باکس‌های نصب شده با استقبال پرندگان روبه‌رو شده و در آن‌ها زادآوری انجام شده است.

وی ادامه داد: در پایش انجام شده مشخص شد که ۲۰ درصد از نست باکس‌ها مورد استقبال پرندگان قرار نگرفته است و ۹ درصد آن‌ها نیز آسیب دیده یا به سرقت رفته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه نصب لانه پرندگان در کوه صفه با هدف ادامه پروژه ساخت و نصب باکس در انجمن آوای بوم انجام شد، خاطرنشان کرد: در این فعالیت، کارشناسان آوای بوم و عوامل اجرایی شهرداری این لانه‌ها را طراحی، ساخته و نصب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پارک کوهستانی صفه در جنوب شهر اصفهان قرار دارد و محل تفریح و کوه‌پیمایی شهروندان است، گفت: در پایش انجام شده، مشخصات هر «نست باکس» به‌طور دقیق ثبت و تصویربرداری شد و پس از تکمیل کامل اطلاعات و پایش مجدد این نست باکس‌ها، گزارش علمی مکتوب از این طرح با همکاری شهرداری منتشر خواهد شد.

رضایی افزود: نست باکس، جعبه‌ای است که با هدف جذب پرندگان برای لانه‌سازی نصب می‌شود و هدف از نصب آن نزدیکی پرندگان به انسان‌ها و افزایش فرهنگ پرنده‌دوستی است.

کد خبر 575468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.