هجوم گردوخاک کانون‌های داخلی‌وخارجی به اصفهان/فعالیت‌ در فضای باز به حداقل برسد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعال‌شدن کانون‌های گردوخاک داخلی‌وخارجی در استان خبر داد و گفت: موج گردوخاک که از کشور عراق وارد شده است، تا فردا در اثر جریانات جوی تشدید می‌شود و بیشتر مناطق استان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

«آسیه آقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً پایدار تا اواخر هفته روی استان است و در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن کانون‌های گردوخاک خارجی در استان، افزود: گردوخاک طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق منجر به کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود، این موج امروز از عراق وارد شد؛ زیرا کانون‌های گردوخاک در این کشور فعال هستند و انتظار می‌رود در اثر جریانات جوی تشدید شود، بنابراین بیشتر مناطق استان نیز تحت تأثیر گردوخاک خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه شرایط گردوخاک در روز سه‌شنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: شرایط موجود در جو و سطح زمین، باعث ایجاد گردوخاک نسبتاً شدید تا شدید در مناطق شرقی استان می‌شود، این پدیده حتی به شهرهای مجاور نیز سرایت می‌کند و باعث کاهش دید افقی می‌شود.

وی با اشاره به رفع پدیده گردوخاک در روز چهارشنبه، گفت: از روز شنبه برای وضعیت گردوخاک روزهای اخیر هشدار زرد صادر شد، در گذشته نیز موج‌های شدیدتری از گردوخاک در استان اتفاق افتاد و در ادامه بهار نیز شاهد تکرار این پدیده خواهیم بود؛ توصیه می‌شود گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی‌وعروقی، ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان از حضور در فضای باز خودداری کنند گرچه بعد از یک تا دو روز هوای خانه نیز تحت تأثیر این شرایط قرار می‌گیرد اما باید فعالیت‌های فضای باز به حداقل برسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش دو تا چهار درجه‌ای بیشینه دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۳۴ درجه و کمینه دمای صبح فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی گرم‌ترین نقطه استان را خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بویین‌ومیاندشت با سه درجه سانتی‌گراد است.

کد خبر 575449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.