اهمیت معرفی اثر به‌یادماندنی فردوسی در عرصه بین‌المللی

شهردار مشهد گفت: منبع قدرت در همه جوامع بشری نخبگان، فرهیختگان و نیروی انسانی و دانشی جامعه هستند که می‌توانند در تمام عرصه‌ها مولد باشند. شهرداری مشهد آمادگی همکاری همه‌جانبه را برای معرفی «فردوسی» و اثر به‌یادماندنی او در عرصه بین‌المللی، دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدعبدالله ارجائی» با اشاره به اینکه «فردوسی» ظرفیت بین‌المللی دارد، اظهار کرد: شهرداری آمادگی همکاری همه‌جانبه درخصوص فردوسی و اثر به یادماندنی او در عرصه بین‌المللی را دارد؛ امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم از ظرفیت حکیم فرزانه بیش‌ازپیش استفاده و آن را به جهانیان معرفی کنیم.

وی بیان اینکه منابع قدرت به تعبیر علمای این رشته متعدد است، ادامه داد: برخی منبع قدرت را ثروت، برخی منبع اصلی قدرت را علم و فناوری و برخی معتقد هستند اساس قدرت، زور بازو است و برخی آن را علم سیاست می‌دانند اما به راستی منبع قدرت کدام است.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه فلسفه ذاتی مشهدِ امام رضا، مضجع منور امام هشتم است، گفت: مشهد شهری نیست که پیرامون برکه‌ای شکل بگیرد یا از به هم پیوستن چند قریه بزرگ شکل بگیرد؛ بلکه در کمتر از ۱۲۰۰ سال باغ خصوصی به ابرشهر جهانی تبدیل شده است که دلیل آن وجود مضجع منور امام شیعیان است و رصد جمعیت آن قابل مقایسه با دیگر شهرهای جهان نیست.

وی خاطرنشان کرد: در کنار وجود مضجع منور امام هشتم، حکماً، علما و صالحان زیادی در این شهر مدفون هستند که سرآمد آنان «فردوسی» است که افتخار ایران و زبان فارسی است.

کد خبر 575436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.