روحانیت شیعه در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: روحانیت شیعه همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در جمع اعضای کنگره شهدای طلبه و روحانی استان با تشکر از دست‌اندرکاران این کنگره، اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی، اقدام خوبی است و هرگز نباید ترک نشود، بلکه لازم است، هرساله و هرچه بهتر برگزار شود.

وی افزود: پیشگامی در ایثار و شهادت افتخاری است که مخصوص روحانیت شیعه بوده و هست، زیرا امروز در جنگ‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد، هیچ‌یک از پیشوایان مذهبی سایر ادیان برای حفظ مردم و دفاع از آنها و دین نقشی ندارند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به پیشگامی روحانیت شیعه در دفاع از دین، ناموس و کیان اسلامی گفت: روحانیت شیعه پا در رکاب تلاش می‌کنند به مردم خدمت کنند یا مشکلی از آنها را برطرف کنند و حتی در جان دادن نیز پیش‌قدم می‌شوند.

وی افزود: افتخار روحانیت شیعه است که در همه حرکت‌های انقلابی، حضوری مؤثر داشته است؛ به عنوان مثال در تظاهرات قبل از انقلاب همه روحانیون به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و جلودار بودند و در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: روحانیت شیعه در حوادث، بلایا و اتفاقات گوناگون نیز به مردم خدمت کرد و در کنار مردم بوده و هست.

کد خبر 575405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.