تصویب پروژه یک‌میلیونی اقدامات اقلیمی توسط شورای شهر دالاس

شورای شهر دالاس پروژه‌هایی را برای پیشبرد اهداف برنامه جامع اقدامات زیست‌محیطی شهر (CECAP) تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر دالاس، چهارمین کلان‌شهر بزرگ آمریکا، پروژه یک‌میلیون دلاری پیشبرد اهداف اقلیمی، پیشنهاد شده توسط دپارتمان خدمات ساختمانی را به‌تصویب رساند. این پروژه شامل نصب سقف خورشیدی برای سه ساختمان شهری و استقرار تجهیزات حسگر کیفیت هوا به ارزش ۳۰۰ هزار دلار در شهر تگزاس می‌شود.

بنا به گفته شورای شهر، پنل‌های خورشیدی در مرکز تفریحی «پارک فرتز (Fretz Park)»، کتابخانه شعبه غرب دالاس و مرکز تفریحی «پلزنت اوکس (Pleasant Oaks)» نصب خواهد شد. کل انرژی تولید شده از این سه پروژه خورشیدی برابر با ۱۵ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۸۱ کیلووات ساعت تخمین زده شده است و بنا بر ادعای متخصصان می‌تواند اثرات تقریباً ۱۲ هزار و ۲۸۲ تن دی اکسید کربن را طی ۲۵ سال جبران کند. از سوی دیگر شورا ادعا کرده است که پروژه مذکور حدود ۵۷ درصد از انرژی کل مصرفی این سه ساختمان را کاهش خواهد داد.

رئیس شورای شهر دالاس این اقدام را حاکی از سرمایه‌گذاری مسئولانه، عادلانه، پاسخگو و مشروع شورای شهر در حمایت از برنامه بلندپروازانه CECAP معرفی کرد که دالاس را به یک رهبر و الگوی ملی برای پایداری تبدیل می‌کند.

مدیر فعلی دپارتمان خدمات ساختمانی اقدام شورای شهر دالاس برای تصویب پروژه پیشبرد اهداف اقلیمی را گام دیگری از این شورا در مسیر صحیح کاهش ردپای کربن از تأسیسات شهری اعلام و خاطرنشان کرد تداوم مشارکت‌ها در پروژه‌هایی که استفاده تسهیلات از انرژی‌های تجدید پذیر را افزایش می‌دهند، اهداف شهر برای بی‌طرفی کربن را به واقعیت نزدیک‌تر خواهد کرد.

شورای شهر دالاس همچنین در راستای پیاده‌سازی این پروژه از خرید بیش از ۳۰۰ هزار دلار تجهیزات حسگر کیفیت هوا برای دفتر کیفیت و پایداری محیط‌زیست به‌منظور استقرار در سراسر شهر خبر داد.

مدیر دفتر کیفیت و پایداری محیطی (OEQS) دالاس، سرمایه‌گذاری شورای شهر روی تسهیلات شهری در این زمینه را پیشرفتی قابل توجه و قابل اندازه‌گیری در راستای دستیابی به اهداف CECAP دانست و این تصمیم شورای شهر را نشان‌دهنده تعهد دالاس به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و تحقق هدف محیط‌زیست سالم‌تر و پایدارتر به‌ویژه برای جوامع محروم معرفی کرد.

OEQS اولین دفتر کیفیت و پایداری محیط‌زیست دالاس است که در بیست و هفتم می سال ۲۰۲۰ برنامه جامع اقدامات محیطی و اقلیمی (CECAP) را به اتفاق آرا تصویب کرد. CECAP تضمین خواهد کرد که شهر اقدامات لازم را برای غلبه بر چالش‌های زیست‌محیطی و تبدیل دالاس به یک رهبر جهانی در رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی انجام می‌دهد چراکه دالاس در کنار این‌که شهری سالم، امن و از نظر اقتصادی پر جنب‌وجوش است، برای تاب‌آور شدن باید خود را برای اثرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی آماده کند.

شورای شهر دالاس همچنین در نظر دارد که شهر را در زمینه تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا به شهری پیشرو تبدیل کند که این امر را در گرو تلاش‌های جمعی و تمرکز بر راهکارهای مبتنی بر داده و عقل‌محور می‌داند.

طرح CECAP نشان‌دهنده یک مسیر منسجم و رو به جلو به سوی انطباق با انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ و بالاترین سطوح عملکرد زیست‌محیطی در سراسر شهر است که بنا بر ادعای عضو کمیته محیط‌زیست و پایداری شورای شهر دالاس طی یک فرآیند عمومی کاملاً باز و شفاف به‌عنوان یک برنامه اقدامات اقلیمی ایجاد شد که توسط نسل‌های آینده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دالاس را به یک رهبر برای محیط‌زیست و پایداری در منطقه، ایالت، کشور و حتی کل سیاره تبدیل خواهد کرد.

کد خبر 575354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.