تصویب چارچوب زیرساخت‌های دیجیتال توسط شورای شهر تورنتو

شورای شهر تورنتو، چارچوب استراتژیک زیرساخت دیجیتال (DISF) را به اتفاق آرا تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌عنوان یک استراتژی کلی برای تصمیمات مربوط به فناوری و داده‌های شهر، از جمله ارزش‌هایی که باید تصمیم‌گیری را به‌صورت روزانه و در درازمدت هدایت کند، شورای شهر تورنتو چارچوب استراتژیک زیرساخت دیجیتال (DISF) را به اتفاق آرا تصویب کرد.

DISF در پاسخ به دستورالعمل شورای شهر در فوریه ۲۰۱۹ ایجاد شد تا یک چارچوب سیاستی در سطح شهر و یک مدل حاکمیتی مرتبط با زیرساخت دیجیتال ایجاد کند. نظرات و توصیه‌های طیف گسترده‌ای از مخاطبان همچون گروه‌های مشاوره اجتماعی، اعضای عمومی و سهامداران صنعتی به شکل‌گیری و نهایی کردن این چارچوب کمک کرد.

شورای شهر تورنتو اعلام کرد که استراتژی جدید در سطح شهر بر اساس مجموعه‌ای از اصول بنا شده است که همگی برای حصول اطمینان از این امر طراحی شده است که تصمیمات شهر در رابطه با فناوری و داده دربردارنده ویژگی‌هایی همچون عادلانه و فراگیر بودن، فراهم‌آورنده خدمات عمومی باکیفیت بالا و نوآورانه، بهبودبخشی کیفیت زندگی و رفاه اقتصادی اهالی تورنتو، در اولویت قرار دادن حریم خصوصی و امنیت، تضمین‌کننده شفافیت و ایجادکننده فرصت‌های بیشتر برای برگزاری رایزنی‌های عمومی باشد.

شورا همچنین خاطرنشان کرد که در راستای پیاده‌سازی ابتکارات فناوری و داده در تمام بخش‌های شهر، اقدامات DISF از ساختمان‌های متعلق به شورای شهر آغاز خواهد شد. به عبارت دیگر طرح‌های زیرساخت دیجیتال در مناطق تحت مالکیت شهر و در قلمروی عمومی آن از جمله خیابان‌ها، پیاده‌روها، پارک‌ها، فضاهای باز و بخش‌های قابل دسترس عموم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. اقامتگاه‌ها خصوصی یا بخش‌های خصوصی از قلمروی عمومی مشمول این پیاده‌سازی نخواهد بود.

شهردار تورنتو نیز با توجه به ایفای نقش مهم روزافزون فناوری در خدمات شهری و زندگی ساکنان، DISF را گامی مهم در حصول اطمینان از عادلانه و فراگیر بودن تصمیمات اتخاذ شده مرتبط با فناوری و اولویت دادن به حریم خصوصی و امنیت معرفی کرد.

تورنتو یکی از اعضای ائتلاف شهرها برای حقوق دیجیتال است. این ائتلاف شبکه‌ای متشکل از بیش از ۵۰ شهر در سراسر جهان است که به یکدیگر کمک می‌کنند تا مسائل پیچیده مربوط به سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر حقوق دیجیتال را هدایت کنند.

چارچوب حاکمیت حقوق دیجیتال بر حفاظت محلی از حقوق بشر در زمینه‌های دیجیتالی دولت‌های شهری تمرکز دارد و به‌طور خاص نشان می‌دهد که چگونه شهرها می‌توانند رویکرد مبتنی بر حقوق بشر را با توجه به دیجیتالی کردن خدمات خود و تا حدی دیجیتالی شدن شهر حفظ کنند. این چارچوب که توسط کارشناسان شهری و سازمانی بر اساس تجربیات شهودی ایجاد شده است، پایه‌ها، ساختارها و ابزارهایی را جمع‌آوری می‌کند که شوراهای شهرها می‌توانند از آن به‌عنوان یک ابزار خودارزیابی و یک مدل بلوغ برای دولت‌های شهری به‌صورت سفارشی‌سازی‌شده در محل مورد استفاده قرار دهند.

DISF یک چارچوب فراگیر بسیار مورد نیاز است که به تصمیم‌گیری در مورد زیرساخت دیجیتالی پیشنهادی یا موجود در تورنتو کمک می‌کند و با تأکید بر اهمیت افزایش شفافیت و بینش در مورد چگونگی تصمیم‌گیری‌ها، به ارمغان آورنده اعتماد و اطمینان بیشتر نسبت به خدماتی است که شهرها ارائه می‌دهد. تصویب DISF مسیری برای به پیش‌برد اصول و اعلامیه‌های تعیین‌شده توسط ائتلاف شهرها برای حقوق دیجیتال محسوب می‌شود که شورای شهر تورنتو در یکی از جدیدترین اقدامات خود به آن قدم نهاده است.

کد خبر 575352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.