حمایت عادلانه مدیریت شهری از مساجد بندرعباس

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بندرعباس گفت: حمایت عادلانه از مساجد بندرعباس در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جهانداری در سی‌وهفتمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: نیمه شعبان، ۴۰ مسجد خواستار حمایت بودند که شهرداری توانست در قالب بسته حمایتی، حمایت عادلانه و مساوی انجام دهد اما نباید بار برنامه‌های فرهنگی شهر بندرعباس، تنها بر دوش شهرداری باشد.

وی با انتقاد از برخی رویه‌های گذشته شهرداری، افزود: در گذشته برخی شرکت‌ها در اخذ مطالباتشان از شهرداری، هزینه‌ها را به بهانه تهاتر تا دوبرابر افزایش می‌دادند اما ما امروز کارهای فرهنگی را به مناقصه می‌گذاریم تا با قیمتی مناسب انجام شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس با اشاره به واگذاری دکه‌ها و تابلوهای شهرداری، خاطرنشان کرد: دکه‌ها و تابلوهای شهرداری بندرعباس که اصلی‌ترین منبع درآمد این سازمان است را به قیمت دیکته شده از خارج شهرداری واگذار کرده بودند.

جهانداری ادامه داد: تابلوهای تبلیغاتی در اختیار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نبود و با پایان قرارداد شرکت‌ها، اجازه تمدید قرارداد را ندادیم تا بتوانیم در قالب کارگروه فرهنگی تصمیماتی بگیریم تا سهم اقدامات فرهنگی از این تابلوها افزایش یابد.

وی اضافه کرد: دکه‌ها را با مبالغ بسیار ناچیزی اجاره داده بودند که یک دهم قیمت کارشناسی بود و ما قراردادهای در این زمینه را به‌روزرسانی خواهیم کرد، علاوه بر این، قیمت‌هایی روی تابلوهای تبلیغاتی قرار داده و از بیرون شهرداری دیکته شده بود که در حال شناسایی و اصلاح است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس با اشاره به برنامه‌های فرهنگی تیم فوتبال شهرداری، گفت: هر بازی تیم شهرداری بندرعباس به نام یک شهید نامگذاری شده و این اتفاق خوب موجب قوت قلب ورزشکاران شده و یکی از اصلی‌ترین عوامل پیروزی‌های مکرر تیم است.

جهانداری با بیان اینکه بدهی‌های قبلی تیم شهرداری شرایط سختی را به وجود آورده بود، اظهار کرد: فردا ۵۰۰ میلیون بابت طلب به حساب بازیکنان واریز خواهد شد، در این مدت کوتاه تلاش کردیم تا از حجم بدهی‌ها کاسته شود.

وی تصریح کرد: در سازمان فرهنگی و اجتماعی مانع انجام تخلفات زیادی شدیم که میلیون‌ها تومان به مجموعه بیت‌المال برگشت، به طور مثال حقوق فردی که اصلاً در ساختار اداری حضور نداشت و حقوق دریافت می‌کرد را قطع کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس به دیگر برنامه‌های این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه روزه‌داری کله گنجشکی‌ها، حضور در میان معتادان متجاهر و سلام فرمانده را در ماه‌های اخیر به اجرا درآوردیم که نشانه دلبستگی مردم به فرهنگ انقلاب اسلامی است.

جهانداری توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی توسط شهرداری، برگزاری جام رمضان در ۱۲ رشته ورزشی با نام شهید ابراهیم هادی، راه‌اندازی دوباره مدرسه دائمی فوتبال و مشارکت با بهزیستی و ناجا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه طلاق و اعتیاد را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس برشمرد.

کد خبر 575345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.