ارتقای کیفی محله ولدان در اولویت برنامه‌های منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در دیدار مردمی با معتمدان و اهالی محله ولدان گفت: ارتقای کیفی در قالب طرح محرومیت‌زدایی به محله ولدان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در دیدار مردمی خود با معتمدان و اهالی محله ولدان منطقه دو که در مسجد رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در راستای ارتقای کیفی مناطق میز محله‌ها در سال گذشته ایجاد شد، اظهار کرد: در پی بازدیدی که شهردار اصفهان از منطقه داشت، معضلات این محله بررسی و شناسایی شد و بر همین اساس دو محله «ولدان و دهنو» به عنوان دو محله طرح رفع محرومیت انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه با موافقت شورای اسلامی شهر مبلغ قابل توجهی برای دو محله ولدان و دهنو اختصاص یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر مراحل طراحی و انتخاب پیمانکار پروژه‌ها در حال انجام است و امیدواریم از خردادماه سال جاری مراحل عملیاتی پروژه‌ها آغاز شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: پیاده‌روسازی خیابان ملت و پیاده‌روسازی خیابان شهیدان از ابتدای محدوده منطقه ۱۱، آسفالت معابر، آزادسازی گلوگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و بودجه قابل توجهی جهت زیباسازی، بدنه‌سازی، نماسازی کالبدی در نظر گرفته شده است.

مالکان در آزادسازی خیابان شهید شریفی (اردشیر) با شهرداری همکاری کنند

صیرفی‌نژاد گفت: آزادسازی خیابان شهید شریفی (اردشیر) یک مسئله دوجانبه بین شهرداری و مالکان است که انتظار می‌رود مالکان با محوریت معتمدان محل نهایت همکاری را داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به سرانه خدماتی پایین فرهنگی و ورزشی و لزوم ارتقای سرانه خدماتی، بازدیدهای متعددی جهت توسعه و ارتقای پارک ملت و آزادسازی بوستان در شش ماهه نخست انجام گرفته است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: در صورت مشارکت خیران جهت اختصاص زمین ورزشی با کمک شهرداری و خیریه‌ها یک زورخانه محلی برای جوانان منطقه احداث خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی قرآن‌محور، دانش‌بنیان و تفریحی ورزشی برای استفاده شهروندان در فرهنگسرای اسوه در نظر گرفته شده است.

ارتقاء کیفی محله ولدان در اولویت برنامه‌های منطقه ۲

صیرفی‌نژاد با اشاره به اراضی ۱۸ هکتاری بین‌النهرین محله ولدان، گفت: این منطقه دو هزار هکتار اراضی دارد که هزار هکتار آن داخل محدوده و یک‌هزار هکتار خارج محدوده است و ۳۰ درصد اراضی کشاورزی داخل محدوده است که کشت و زراعت در سال گذشته نداشته است.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته دیداری توسط معاون عمرانی، استاندار و شهردار اصفهان و نیز اعضای شورای اسلامی شهر از این منطقه صورت گرفت و این در حالی است که با معضل قانونی در این محل مواجه هستیم.

صدور مجوز گلخانه برای استفاده از اراضی کشاورزی منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: سازمان جهاد کشاورزی با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مخالف بوده و معتقد است زمین‌ها به غیر از کاربری کشاورزی کاربری دیگری نداشته باشد؛ که در این راستا ما به تأسیس گلخانه‌های فصلی و زینتی و فروش آن در این منطقه توصیه می‌کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ماده ۱۴ قانون شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: برای این منطقه مجوز باغ ویلا صادر شده است و شهروندان در قالب زمین دو هزار متری می‌توانند درخواست باغ ویلا و ساخت و ساز محدود در باغ داشته باشند.

وی با اشاره به زباله‌های ساختمانی دپو شده از سال‌های گذشته، افزود: در این زمینه به زودی اقدامی جدی صورت خواهد گرفت. همچنین مکاتباتی راجع به افزایش اتوبوس و درخواست محلی مردم با اتوبوسرانی انجام گرفته است که امید می‌رود با خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس شهرداری، تعدادی به این منطقه اختصاص پیدا کند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست پیاده‌روسازی خیابان ملت و گلوگاه تردد و سردرگمی شهروندان این منطقه، تعیین تکلیف خیابان اردشیر و انبار ضایعات در آن، تأسیس پارک محلی و افزایش سرانه سبز، ایجاد پاتوق‌های خانوادگی، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی غیرقابل کشت و ساخت‌وساز، استفاده از فرهنگسرای بدون استفاده محله، افزایش خط اتوبوسرانی و خدمات حمل‌ونقل بیشتر، تغییر کاربری و تعیین تکلیف زمین‌های ۱۸ هزار هکتاری ولدان و موزائیک‌سازان از جمله مهمترین مطالبات و درخواست‌های مردمی توسط معتمدان محله ولدان در مسجد رضوی از مسئولان مدیریت شهری منطقه دو شهرداری بود که مدیر منطقه به این مطالبات پاسخ داد.

کد خبر 575344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.