خالی کردن حساب بانکی به بهانه ارسال جایزه

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که از طریق برقراری تماس واتس‌آپی با یکی از شهروندان و معرفی وی به عنوان برنده صدا و سیما اقدام به خالی کردن حساب وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: درپی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در پیام‌رسان واتس‌آپ با وی تماس گرفته و پس از جلب اعتماد و ارسال لینک یک درگاه، مبلغ ۷۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: پس از برقراری تماس در پیام‌رسان واتس‌آپ، فرد مورد نظر خود را روابط عمومی صدا و سیما و شاکی را برنده مسابقه معرفی کرده و به بهانه پرداخت هزینه ارسال جایزه، با ورود شاکی به درگاه پرداخت جعلی از طریق لینک معرفی شده، همه موجودی حساب وی برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده بود درگاهی جعلی است که به وسیله آن اطلاعات و موجودی حساب بانکی به سرقت رفته است و در نهایت کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد سودجو اقدام به ایجاد کانال، صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می‌کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که خود آن را طراحی کرده است، مراجعه کنند. در واقع کاربر به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت می‌شود و فرد سودجو اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی می‌کند.

کد خبر 575321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.