قوه قضاییه حامی پلیس است

فرمانده انتظامی خوانسار با بیان اینکه قوه قضاییه حامی پلیس است، گفت: پس از جنگ تحمیلی بزرگترین هزینه را نیروی انتظامی برای امنیت و عزت انقلاب متحمل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی سبحانی امروز_ یکشنبه بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی شهرستان خوانسار، اظهار کرد: مسئولیت، لقمه چرب و نرم نیست، روح مسئولیت خدمت به مردم است و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پلیس پناه مردم است و مردم نیز باید قدردان پلیس باشند، افزود: اهمیت نیروی انتظامی به واسطه اهمیت ماموریت‌هایی که برعهده دارد مشخص می‌شود.

فرمانده انتظامی خوانسار با بیان اینکه اقدامات نیروی انتظامی بدون حمایت قوه قضائیه امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی بزرگترین هزینه را نیروی انتظامی برای امنیت و عزت انقلاب متحمل شده است.

سرهنگ سبحانی تصریح کرد: برای عزت و اقتدار نظام باید مردم و مسئولان با هم همکاری کنند، همه سرباز نظام و خدمت‌گذار به ملت هستیم و امروز بیش از گذشته باید تلاش و تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیاست تقابلی معنا ندارد، سیاست تعاملی معنا دارد، تاکید کرد: محور کار نیروی انتظامی برخورد با مجرمان است و باید در مسائل اجتماعی قدرت چانه‌زنی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خوانسار اظهار کرد: علم و دانش پلیس باید به‌روز شود و شجاعت و جسارت اجازه اعمال مجرمانه را نمی‌دهد. پلیس در استفاده از سلاح علیه مجرمان نباید ترس داشته باشد و با مخلان امنیت باید قاطعانه برخورد شود.

پلیس با مخلان نظم و امنیت قاطعانه برخورد کند

در ادامه حجت‌الاسلام رسول خواجه کریمی، امام‌جمعه خوانسار با بیان اینکه پلیس در نظم ترافیک شهری نقش به‌سزایی دارد، اظهار کرد: پلیس با مخلان نظم و امنیت باید قاطعانه برخورد کند. اگر پلیس نباشد جامعه دچار چالش می‌شود، پلیس در مرحله نخست باید برای کسب رضای خدا خدمت کند.

وی با بیان اینکه امروز به واسطه فضای مجازی دسترسی دشمنان به مسلمان نزدیک تر از دوران پیامبر است، ادامه داد: جایگاه پلیس برجسته‌تر و حساس‌تر از گذشته شده است. اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با نیروهای مسلح دوران طاغوت قابل مقایسه نیست، گام‌های بلند و اقتدار پلیس جمهوری اسلامی قابل تحسین است.

کاهش سرقت در خوانسار

در ادامه سرهنگ علی بابایی، فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان خوانسار با بیان اینکه مردمی بودن فلسفه وجودی پلیس است، تاکید کرد: از هیچ تلاشی برای حفظ نظم و امنیت شهرستان دریغ نکردیم.

وی گفت: سال ۱۴۰۰، میزان وقوع سرقت در شهرستان خوانسار نسبت به دو سال قبل از آن، پنج درصد کاهش داشته است. در همین سال سه انبار کالای اساسی کشف و با همکاری دستگاه قضائی به صورت قانونی میان مردم توزیع شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه از خدمات سه ساله سرهنگ علی بابایی قدردانی و سرهنگ علی سبحانی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان خوانسار معرفی شد. سرهنگ علی سبحانی پیش از این هم فرمانده انتظامی گلپایگان بود.

کد خبر 575315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.