تربیت نیروهای همسو با نیاز بازار کار؛ هدف اصلی دانشگاه پیام‌نور

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۵۰درصد پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی و تحصیلات تکمیلی، از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور هستند.

«میکائیل جمالپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است که با اخذ شهریه به مراتب پایین‌تر از سایر دانشگاه‌ها، محبوبیت ویژه‌ای در بین متقاضیان ادامه تحصیل دارد، به تشریح برنامه‌های این مجموعه در استان آذربایجان‌شرقی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر ۲۸ واحد و مرکز دانشگاهی با ۲۵ هزار دانشجو، ۴۷۰ پرسنل و ۲۵۰ نفر هیئت علمی در مجموعه دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند، اظهار کرد: در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ۱۰۰ رشته، کارشناسی‌ارشد ۳۰ رشته و مقطع دکترا دو رشته تدریس می‌شود.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه سیاست این مرکز علمی، تربیت نیروهای کارآمد و همسو با نیاز بازار کار است، تصریح کرد: آموزش‌های پیام‌نور، کتاب‌محور و در راستای گسترش عدالت آموزشی است؛ همه دانشجویان در همه نقاط کشور به منابع مشترک و اساتید مجرب دسترسی دارند؛ بنابراین خروجی و توان علمی دانش آموختگان دانشگاه پیام‌نور قابل تحسین است و در جذب بازار کار بسته به رشته تحصیلی و نیاز جامعه درصد قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند.

جمالپور، آموزش غیرحضوری و مجازی در دوران کرونا را منطبق با سیستم آموزش پیام‌نور عنوان کرد و گفت: دانشگاه پیام‌نور بر مبنای آموزش از راه دور و نظام الکترونیکی دایر شده است؛ به همین دلیل در زمان کرونا بیشترین تطبیق و کارایی در برنامه آموزشی پیام نور قابل مشاهده بود و هیچ کاستی و تأخیری در اجرای برنامه‌های کلاسی و آزمون‌ها نداشتیم.

وی استقبال از برنامه‌های مشارکتی با سایر ارگان‌ها را جهت تعامل، هم‌فکری و پیشبرد اهداف علمی، اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: بسته به موضوعیت برنامه اجرایی، بالاخص با نهادهای مرتبط فرهنگی و آموزشی بیشترین همراهی و همکاری را داریم.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌شرقی، ترسیم دورنمای اهداف دانشگاه را براساس تحقق شعار سال، افزایش و تکمیل رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی و ارتباط مستمر با حوزه‌های صنعت و تجارت را برای افزایش بازدهی و خروجی کار دانست و گفت: تعامل و هم‌فکری دانشجویان و اساتید با شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در کنار برنامه‌های جامع علمی، اجرا و پیشبرد سیاست‌های کلی برنامه‌های فرهنگی کشور در دانشگاه با مدنظر داشتن افزایش آموزش‌های آزاد دانشگاه جهت درآمدزایی و ارائه خدمات مطلوب، جزو برنامه‌های این دوره مدیریت دانشگاه برای ارتقای سطح علمی پیام نور مرکز و استان است.

وی درخصوص مسائل و مشکلات موجود و تخلفات احتمالی در دانشگاه، گفت: تمام مدیران بخش‌های مختلف اداری، آموزشی و علمی با تمام توان در راستای حل مشکلات احتمالی در خدمت دانشجویان هستند. در دیدارهای حضوری و ملاقات‌های دانشجویی نیز به رفع مشکلات پرداخته‌ایم و در صورت نیاز به مرجع مربوطه راهنمایی و تا حصول نتیجه پیگیر موارد هستیم؛ نظارت و ارزیابی و مجموعه حراست دانشگاه نیز آماده مشاوره و بررسی موارد پیش آمده است.

کد خبر 575313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.