علوفه هیدروپونیک سرمایه گذاری در تولید خوراک دام

علوفه هیدروپونیک شامل سینی علوفه هیدروپونیک و آموزش کشت و ساخت سیستم در دو نوع کانکسی و سالنی که می‌تواند برای خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد.

منظور از علوفه هیدروپونیک، یعنی کشت بذر بدون نیاز به خاک است، مصرف این نوع علوفه باعث می‌شود که دام علاوه بر قسمت سبز رنگ گیاه، بذر جوانه زده را نیز مصرف کند که خود سرشار از مواد مغذی است.

دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک

تولید علوفه امروزه به عنوان یکی از دغدغه‌های دامداران شده و به دست آوردن خوراک سالم و مقوی و همچنین با قیمت مناسب یکی از نیازهای اساسی دامداران است.

دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک به عنوان یکی از سیستم‌هایی است که امروز توانسته جایگاه ویژه خود را در صنعت دامداری نشان دهد و به عنوان یکی از موارد سرمایه گذاری مطمئن به شمار رود.

سیستم علوفه ساز تولید شده توسط مجموعه ما به دو صورت سالنی و کانتینری در بازار عرضه می‌شود، دستگاه سیار یا کانتینری برای دامدارانی مناسب است که احتمال جا به جایی آن‌ها می‌رود و یا امکان ساخت سالن را ندارند. دستگاه سالنی به این صورت است که این سیستم کشت در داخل سالنی با ابعاد و شرایط استاندارد راه اندازی می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها دارای ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی هستند بسته به تعداد دام می‌توان یکی از ظرفیت‌های لازم را انتخاب و تهیه کرد.

علوفه هیدروپونیک به عنوان یکی از مکمل‌های غذایی برای دام و طیور به شمار می‌رود و از نظر مواد مغذی بسیار غنی می‌باشد، و یا استفاده از این دستگاه می‌توان با هزینه بسیار کم اقدام به تولید علوفه کرد به طوری که قیمت هر کیلو علوفه هیدروپونیک نسبت به کاه یک سوم می‌شود.

در دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک تجهیزات متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ابتدا به شرح آنها می‌پردازیم.

علوفه هیدروپونیک سرمایه گذاری در تولید خوراک دام

سینی علوفه هیدروپونیک

سینی هیدروپونیک یکی از تجهیزات مهم در دستگاه کشت علوفه به شمار می‌رود و که در تولید این سینی استانداردهای لازم را رعایت می‌کنیم. در ساخت این سینی ابعاد را ۳۰ در ۶۰ و ارتفاع را ۶ سانتی متر در نظر گرفته‌ایم و در کف سینی زهکشی مناسب برای خروج آب ایجاد کرده‌ایم تا بدین ترتیب آب به راحتی از سینی خارج شود.

عدم عبور مناسب آب می‌تواند باعث گندیدگی و ترشیدگی محصول شود، لذا سینی علوفه هیدروپونیک تولید شده توسط مجموعه ما چه از نظر استحکام و چه از نظر ابعاد و ساختار کاملاً استاندارد است.

قفسه کشت هیدروپونیک

این قفسه‌ها از جنس آلومینیوم است و باعث می‌شود زنگ زدگی به حداقل مقدار خود برسد. علاوه بر این بهداشت محیط بهتر رعایت می‌شود و این بهداشت در نهایت به علوفه هیدروپونیک منتقل می‌شود.

استفاده از ریل‌های آلومینیوم در دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک باعث می‌شود که سینی علوفه هیدروپونیک به راحتی بر روی ریل‌ها حرکت کند.

لازم به ذکر است ساختار قفسه‌های هیدروپونیک در مبحث اپراتوری بسیار مهم است، که طراحی ای که ما انجام داده‌ایم این نکات را به خود در خود جای داده است.

تابلو برق

یکی از قسمت‌های مهم در تجهیزات علوفه هیدروپونیک تابلو برق است. لازم می‌دانم این نکته را یادآور شویم که تابلو برق‌های بسیار مختلفی در دستگاه‌های تولید علوفه استفاده می‌شود ولی اکثر آنها با سیستم کشت تناسب ندارد.

این مسئله باعث می‌شود که در بسیاری مواقع هزینه‌های بسیار بالایی را خریدار متحمل شود.

طراحی استاندارد

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که طراحی استاندارد آیا مسئله‌ای مهم است. پاسخ این سوال بله است! چون در صورتی که دستگاه کشت علوفه به صورت استاندارد طراحی و اجرا نشده باشد می‌تواند باعث عدم بهره برداری صحیح و عدم دریافت محصول علوفه هیدروپونیک مناسب شود.

علوفه هیدروپونیک سرمایه گذاری در تولید خوراک دام

بررسی ساختار دستگاه تولید علوفه

علوفه‌ی تولید شده در دستگاه علوفه ساز هیدروپونیک کاملاً ارگانیک و سالم و غنی از پروتئین و مواد مغذی است که می‌توان به جای بردن دام به چراگاه، چراگاه را به دامداری آورد.

در ساخت دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک در صورتی که به صورت کانتیری است، باید بدنه دستگاه از عایق مناسب باشد و اگر دستگاه به صورت سالنی است و سیستم کشت در داخل سالن نصب می‌شود، لازم است که سالن از نظر عایق بودن دما در حد مناسب باشد به طوری که سرما و گرما خیلی راحت وارد سالن نشود.

سیستم آبیاری در دستگاه علوفه ساز هیدروپونیک به صورت کاملاً اتوماتیک و به صورت میکروابپاش است که باعث می‌شود هم در مصرف آب صرفه‌جویی شود و هم آبیاری به صورت استاندارد انجام شود و هم اینکه تمام فرایند اتوماتیک صورت گیرد.

در پایان چنانچه تصمیم به سرمایه گذاری در دستگاه علوفه ساز با قیمت مناسب و طراحی استاندارد به همراه سینی کشت هیدروپونیک دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

به منظور اطلاع از نحوه ثبت سفارش و خرید و آموزش کشت می‌توانید با مشاورین مربوطه با این شماره ۰۹۱۹۳۵۳۵۵۸۴ تماس حاصل فرمائید.

کد خبر 575270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.