الحاق باغ ۲۰هزار هکتاری آلو به فضای سبز کرج

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: توافق اولیه برای الحاق باغ تاریخی آلوی کرج به مساحت ۲۰هکتار به شهرداری کرج فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس سعیدی‌کیا، با اشاره به ملحق شدن باغ ۲۰ هزار هکتاری تاریخی آلو به فضای سبز شهر کرج، اظهار کرد: باغ آلو در مهرشهر و ضلع شمالی تاریخی کاخ مروارید قرار دارد، این توافق اولیه در نشستی مشترک میان مسئولان بنیاد مستضعفان و شهرداری کرج منعقد شده است.

وی افزود: این باغ با کاربری فضای سبز در مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و با توجه به اهتمام مدیریت شهری در حفظ باغات و فضای سبز، جهت تملک این باغ اقدامات لازم انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: وضعیت تملک باغ آلو با تاکید و حمایت شهردار و اعضای شورای شهر روند مطلوبی دارد، باغ آلو ۱۳۸ قطعه و ۲۰۴ هزار مترمربع مساحت دارد که با تلاش مدیریت شهری حفظ می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سعیدی‌کیا اضافه کرد: بر طبق توافقات انجام شده در این جلسه مقرر شد شهرداری در ازای تغییر کاربری املاک بنیاد مستضعفان در نقاط مختلف شهر، این قطعات را تملک کند.

وی با بیان اینکه باغ آلو از فضاهای سبز بزرگ کرج محسوب می‌شود، ادامه داد: مدیریت شهری کرج در راستای حفظ و افزایش سرانه‌های فضای سبز و نگهداری و بهره‌برداری مناسب، باغ آلو که در ضلع شمالی کاخ مروارید قرار دارد را تملک کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: هدف شهرداری از تملک باغات حفظ و صیانت از آنها است، چراکه این اراضی جزو سرمایه‌های ملی شهر محسوب می‌شود، این قبیل عرصه‌ها باید تملک و نگهداری شود تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 575264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.