۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
آنچه در جلسه ۴۲ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات چهل‌ودومین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه _ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی از پنج درصد به یک درصد جهت احداث هتل و مهمان‌پذیر به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی ادامه داد: امروز تعرفه ساخت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها در اصفهان با بیش از ۹۹ درصد تخفیف است که در نهایت معادل یک درصد تعرفه صنعتی تصویب شد؛ یعنی برای ساخت‌وساز تنها یک درصد تعرفه صنعتی از مهمان‌پذیرها و هتل‌ها دریافت خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مصوبات امروز شورای ششم شهر اصفهان برای این است که بخش قابل توجهی از هزینه ایجاد یک هتل که ده‌ها میلیارد تومان خواهد بود با توجه به وسعت زمین و ساخت‌وساز کاهش یابد تا شورای ششم نیز در این بخش اقدام مؤثری انجام داده باشد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً با این اقدام شورای اسلامی شهر اصفهان سایر بخش‌های متولی گردشگری نیز تحرک بیشتری خواهند داشت، گفت: امیدواریم بتوانیم پازل زیرساخت‌های گردشگری در سطح شهر و استان اصفهان را به طور کامل ببینیم تا اتفاق‌های خوبی در شهر و این حوزه را شاهد باشیم.

صالحی تصریح کرد: یک توافق‌نامه در خیابان طالقانی در رابطه با ایستگاه قطار شهری و تملک آن محدوده وجود داشت که به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید، امیدواریم تملک انجام شود تا این محدوده در اختیار قطار شهری برای ایستگاه مترو قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه‌ای برای نامگذاری سه خیابان، یک پل، سه چهارراه، یک مجموعه ورزشی و یک سالن ورزشی و بخشی نیز در باغ رضوان وجود داشت که به جز باغ رضوان و یکی از چهارراه‌ها تمام موارد به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص درخواست توضیح فرمانداری برای مصوبات جلسه گذشته شورای ششم، اظهار کرد: نامه‌ای درباره دو مورد از مصوبات جلسه گذشته شورای اسلامی شهر که برای بررسی به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال شده بود، قرائت شد.

وی با بیان اینکه این نامه به فرمانداری ارائه خواهد شد تا فرایند قانونی آن طی شود، ادامه داد: این موضوع در رابطه با لایحه خدمات و کرایه انواع تاکسی در اصفهان بود و شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری که در جلسات قبلی به تصویب رسیده بود، نیاز به توضیح بیشتر داشت که این نامه‌ها امروز از صحن شورای اسلامی شهر اصفهان به فرمانداری ارسال شد.

صالحی در خصوص لزوم حمایت شورای ششم از گروه دختران ورزشکار اصفهانی، اظهار کرد: دختران ورزشکار اصفهانی با عنوان گروه "ترانه" در یکی از محلات کم برخوردار اصفهان در مسجدی در منطقه هشت فعالیت می‌کنند و مدیریت شهری تمایل دارد شاهد موفقیت‌های این گروه به عنوان الگوهای موفق دختران اصفهانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان موضوع حمایت از این گروه ورزشکاران دختر مطرح شد، گفت: امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بر این موضوع تاکید شد که شهروندان مشارکت لازم را برای حمایت از آنها داشته باشند تا افتخار دیگری به وسیله این نوجوانان دختر ورزشکار در این برنامه تلویزیونی داشته باشیم.

کد خبر 575238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.