۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
رشد یک درصدی بیت‌کوین

بازار رمزارزها نسبت‌به روزهای گذشته از ثبات بهتری برخوردار شده است؛ اما بیت‌کوین همچنان نتوانسته سطح ۳۰ هزار دلاری خود را باز پس گیرد و تا زمانی که در زیر این سطح قرار داشته باشد، احتمال تداوم روند نزولی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۲۹ هزار و ۶۷۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۹۱ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۲۸ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۱۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۹۲ دلار و ۲۳ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۶۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۱۹ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۲۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۳۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۳۲ درصدی

سولانا (SOL): ۵۱ دلار و ۳۹ سنت

تغییرات: رشد ۱.۲۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۳۳ دلار و ۱۴ سنت

تغییرات: رشد ۴.۰۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۷۷ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۱۵ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۰ دلار و ۹۰ سنت

تغییرات: رشد ۳.۶۲ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

رشد یک درصدی بیت کوین

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار.

پیش‌بینی: با وجود رشد یک درصدی بیت کوین در روز جاری همچنان نتوانسته است محدوده ۳۰ هزار دلار عبور کند، تا زمانی که در زیر این سطح باقی بماند احتمال روند نزولی وجود دارد.

(سیگنالی درخصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۴.۵۷ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۳۵ درصد
  • دامیننس تتر: ۶.۲۰ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۷ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۹۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۴۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۳۸ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها: هزار و ۲۶۷ میلیارد دلار (بهبود شش میلیارد دلاری ارزش بازار نسبت به روز گذشته)

رشد یک درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۱۰ واحد. (بهبود یک واحدی)

رشد یک درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

به‌رغم افت قیمت، هش ریت بیت کوین همچنان در سطوح بالایی باقی‌مانده است

در بحبوحه سقوط بلاک چین ترا، هش ریت بیت کوین همواره بالاتر از محدوده ۲۰۰ اگزاهش بر ثانیه بوده است و در حال حاضر نیز به ۲۱۲ اگزاهش بر ثانیه رسیده است. این در حالی است که در تاریخ دوم ماه مه (دوازدهم اردیبهشت)، هش ریت بیت کوین در ارتفاع بلوک ۷۳۴,۵۷۷ به ۲۷۵.۰۱ اگزاهش بر ثانیه رسیده بود که به ثبت اوج تاریخی جدیدی منجر شد. گفتنی است که به‌رغم قیمت پایین بیت کوین، رکوردشکنی سختی استخراج باعث بالا ماندن هش ریت بیت کوین شده است.

رگولاتور مالی نیجریه مقررات جدید دارایی‌های دیجیتال را منتشر کرد

نهاد تنظیم‌کننده بازارهای مالی نیجریه مجموعه مقررات ۵۴ صفحه‌ای برای دارایی‌های دیجیتال منتشر کرده و به نظر می‌رسد که این کشور احتمالاً از موضع خود درباره ممنوعیت ارزهای دیجیتال عقب نشینی کند. بانک مرکزی نیجریه در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) در نامه‌ای از مؤسسات مالی تحت نظارت خود خواست تا حساب‌های مرتبط با فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را فوراً ببندند.

طبق گزارش رویترز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه در قوانینی که منتشر کرده است؛ دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کرده و به این ترتیب، وظیفه نظارت بر آنها با این نهاد خواهد بود. همچنین الزامات ثبت‌نام برای عرضه دارایی دیجیتال، ارائه خدمات متولی و صرافی‌های ارز دیجیتال نیز در این مقررات جدید آمده است.

عرضه یواس‌دی کوین در شبکه ترون از یک میلیارد دلار فراتر رفت

بر اساس اطلاعیه به اشتراک گذاشته‌شده توسط جاستین سان، عرضه خالص استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) در بلاک چین ترون بیش از ۲۴ درصد افزایش یافت. این میزان اضافه‌شده، عرضه استیبل کوین دلاری شرکت سیرکل در بلاک چین ترون را به بیش از ۱.۲۴ میلیارد دلار می‌رساند. گفتنی است که تتر، رقیب اصلی یواس‌دی کوین در شبکه ترون معادل ۳۸.۷ میلیارد استیبل کوین منتشر کرده است.

با این اقدام، یواس‌دی کوین به دومین استیبل کوینی تبدیل می‌شود که ارزش بازار آن در تمام پلتفرم‌ها از ۵۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود. علاوه بر اتریوم و ترون، این استیبل کوین در شبکه‌های الگورند، سولانا، استلار، اولنچ، فلو و هدرا نیز منتشر می‌شود.

آرژانتین از ارزهای دیجیتال و دیگر دارایی‌ها شهروندان این کشور در خارج از مرزهای خود مالیات می‌گیرد

مجلس سنا آرژانتین لایحه‌ای را تصویب کرده است که به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا از دارایی‌های اعلام نشده شهروندان آرژانتینی در کشورهای خارجی مالیات بگیرد. متن این مصوبه اعلام می‌کند که دولت از این پس بر انواع دارایی‌هایی که قبلاً به سازمان مالیاتی گزارش نشده‌اند، مالیات اعمال خواهد کرد و این دارایی‌ها شامل املاک و مستغلات، سهام، ارزهای دیجیتال یا هرگونه دارایی با ارزش اقتصادی می‌شوند. هدف از تصویب این قانون، جمع‌آوری وجوه بیشتر برای پرداخت بدهی ۴۵ میلیارد دلاری کشور آرژانتین به صندوق بین‌المللی پول (IMF) است.

طبق این سیاست جدید، دولت آرژانتین می‌تواند بسته به بازه زمانی نگهداری و نوع دارایی، تا ۵۰ درصد از ارزش این دارایی‌ها را مالیات بگیرد. گفتنی است که این لایحه پس از تصویب سنا، حالا باید توسط کنگره آرژانتین تصویب شود؛ جایی که به گفته رسانه‌های محلی، شانس تصویب این قانون در آن اندک است.

جک دورسی: بیت کوین در بلندمدت رشد می‌کند

جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توئیتر، در پاسخ به فردی که گفته بود او به‌جای اظهارنظر در رابطه با ریزش بیت کوین درمورد مسائل دیگر توئیت می‌نویسد، عنوان کرده به قیمت در حال ریزش بیت کوین نگاه نمی‌کند و اطمینان دارد روند بیت کوین همیشه در بلندمدت صعودی است. او افزوده که دلیل رشد بیت کوین در بلندمدت افزایش روزافزون پذیرش آن از سوی مردم است.

حجم تراکنش‌های نهنگ‌های کاردانو افزایش یافته است

داده‌های وب‌سایت تحلیلی سانتیمنت (Santiment) نشان از افزایش حجم تراکنش‌های نهنگ‌ها در شبکه کاردانو دارند. این در حالی است که قیمت توکن کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۵ دلار کاهش یافته است. به گفته توئیتر سانتیمنت، معمولاً در گذشته هر افزایش در تحرکات نهنگ‌های کاردانو، با تغییر قیمت این توکن همراه بوده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، برخی از بزرگترین نهنگ‌های شبکه بایننس نیز بیش از ۳۰.۸ میلیون توکن کاردانو در کیف پول خود انباشت کرده‌اند.

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

میزان سختی استخراج بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از مرز ۳۰ تریلیون گذشته و به اوج جدیدش در ۳۱.۲۵۱ تریلیون رسیده است. سختی استخراج بیت کوین از این ارز دیجیتال در برابر حملات شبکه‌ای محافظت می‌کند و باعث می‌شود ماینرها برای تأیید تراکنش‌ها به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز داشته باشند. با این سختی استخراج تقریباً غیرممکن است که هکرها بتوانند بیش از ۵۰ درصد از هش ریت شبکه بیت کوین را در اختیار بگیرند.

افزایش جست‌وجوها برای خرید بیت کوین و اتریوم در گوگل هم‌زمان با سقوط بازار

داده‌های گوگل ترندز، ابزار تحلیل آمار جست‌وجوهای گوگل، نشان می‌دهند که با کاهش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر و رسیدن به کف‌های چند ماه گذشته، افراد زیادی به جست‌وجو درباره خرید ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم علاقه‌مند شده‌اند. در هفته گذشته، جست‌وجوی عبارت‌هایی مثل «آیا باید بیت کوین بخرم» و «آیا باید اتریوم بخرم» به‌ترتیب بیش از ۷۰ و ۵۰ درصد افزایش یافته است. گفتنی است با کاهش ۹۹ درصدی قیمت لونا نسبت به اوج تاریخی‌اش، میزان جست‌وجوی عبارت «آیا باید لونا بخرم» نیز طی هفته گذشته ۷۵۰ درصد رشد کرده است.

نقشه بازاررشد یک درصدی بیت کوین

رشد یک درصدی بیت کوین

کد خبر 575230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.