فرش قرمز شهرداری زیر پای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی از پنج درصد به یک درصد جهت احداث هتل و مهمان‌پذیر به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: باید درباره نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی اطلاع‌رسانی دقیقی انجام شود، البته در این رابطه فعالیت مجموعه مدیریت شهر مطلوب بوده است، اما از دستگاه‌های دیگر در این حوزه کنش و فعالیتی ندیده‌ایم.

وی ادامه داد: در مجموعه پیشنهادات ارائه شده به استاندار اصفهان در راستای سفر رئیس جمهور ذکر شده که به اهتمام سازمان میراث‌فرهنگی در چهار سال آینده حداقل زیرساخت‌های گردشگری شامل تخت دو برابر شود که این لایحه به تحقق این موضوع کمک می‌کند و چه بسا دستگاه‌های دولتی باید زمین بدهند و یا در تصویب کاربری سرعت عمل نشان دهند که توصیه می‌کنیم، دستگاه‌های دیگر نیز به موازات شهرداری حرکت کنند.

فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز، اظهار کرد: در این لایحه فقط از ساخت هتل و مهمان‌پذیر یاد شده است، در صورتی که اقامتگاه‌های سنتی بازسازی شده و بوم‌گردی نیز داریم که در رونق صنعت گردشگری تأثیر بسزایی دارند، سوال این است که آیا برای اینها نیز این تسهیلات دیده شده است یا خیر.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: تصویب این لایحه بسیار اتفاق خوبی است، اما باید مراقب باشیم بعضی سرمایه‌گذاران که شروع به ساخت هتل کردند و کار آنها به دلایلی طول کشیده و مهلت پروانه آن‌ها تمام شده است آیا نحوه محاسبه برای آنها بر اساس مصوبه جدید انجام می‌شود.

اهمیت توجه به مشکلات فعالان در حوزه هتل و مهمان‌پذیر

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز، اظهار کرد: لازم است یک جلسه با فعالان در حوزه هتل و مهمان‌پذیر در اصفهان برگزار شود، زیرا در حالی که می‌خواهیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم در حال از دست دادن بسیاری از فعالان این حوزه هستیم و آنها پروژه‌های آماده دارند و یا با مشکلاتی روبه‌رو هستند که به دلیل رسیدگی نکردن دچار سرخوردگی شده‌اند، بنابراین باید ابتدا سرمایه‌های موجود که از اصفهان در حال فرار کردن هستند را حفظ کنیم بعد به فکر جذب سرمایه‌گذار جدید باشیم.

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز، اظهار کرد: مدیریت شهر تخفیف قابل توجه به سرمایه‌گذار ارائه می‌کند یا به عبارتی در حال رایگان کردن عوارض هستیم، اما مهم این است که این تسهیلات به یک حق تبدیل نشود و در قالب تخفیف ارائه و مطرح شود.

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان نیز در این رابطه، اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان برای کسانی که تقاضای ساخت هتل دارند، فرش قرمز واقعی پهن خواهد کرد، در این راستا از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود به اصفهان بیایند و در توسعه زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه بیانگر دیدگاه برد-برد برای شهر و سرمایه‌گذار است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران در خصوص تعلق گرفتن تسهیلات به ساخت مراکز بوم‌گردی، اگر میراث فرهنگی آن را تأیید کند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر 575223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.