با وجود تنگناهای اقتصادی از حوزه فرهنگ غافل نشده‌ایم

شهردار کاشان گفت: شهرداری در حوزه ارتقای فرهنگ عمومی به تنهایی در میدان است و هیچ‌گاه رسالت خود را در این زمینه فراموش نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه در نشست شورای اسلامی شهر که به بررسی مسائل فرهنگی کاشان اختصاص داشت، اظهار کرد: شهرداری کاشان در حوزه ارتقای فرهنگ عمومی به تنهایی در میدان است و هیچ‌گاه رسالت خود را در این زمینه فراموش نمی‌کند.

وی افزود: مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز مدیریت شهری نظیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل از تمام ظرفیت خود در حوزه ترویج ارزش‌های فرهنگی و مکتبی استفاده می‌کنند.

شهردار کاشان، با یادآوری اقدامات فرهنگی شهرداری در حوزه‌های نشاط اجتماعی، ایثار و شهادت و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی، خاطرنشان کرد: تمام این تلاش‌ها با وجود بدهی سنگین و تنگناهای اقتصادی شهرداری انجام است.

بخشنده‌امنیه با اشاره به آغاز عملیات عمرانی در باغ موزه دفاع مقدس بعد از وقفه‌ای چندساله، تصریح کرد: علاوه بر نصب، طراحی و اجرای یادمان شهدا در ورودی شهر، رویدادهای متعددی در حوزه ایثار و شهادت به همت و مشارکت شهرداری برگزار شده است.

وی به فعالیت‌های شهرداری در زمینه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: اکران شش تا هشت هزار متر تبلیغات محیطی در قالب اقدامات ترویجی و حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و هنری نمونه‌ای از تلاش شهرداری در این زمینه است.

شهردار کاشان به پشتیبانی از مجموعه‌های فرهنگی، هنری و مؤسسات قرآنی به منظور ترویج مفاهیم و ارزش‌های ملی و دینی اشاره کرد و ادامه داد: تا حد امکان به عموم تقاضاها برای حمایت از فعالیت‌های سودمند فرهنگی و هنری پاسخ مثبت داده‌ایم.

بخشنده‌امنیه بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری در حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: اگر شهرداری متولی حوزه‌ای است، باید به وظایف و اختیارات آن احترام گذاشت و نباید با رفتار سلیقه‌ای و احساسی وقفه ایجاد کرد.

وی به اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری، به خصوص در ایام ورود گردشگران اشاره کرد و افزود: با وجود معضل اساسی در زیرساخت‌ها، شهرداری از حداکثر توان خود برای میزبانی شایسته از میهمان دارالمومنین استفاده کرد.


کد خبر 575202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.