گردوخاک اصفهان در ۲روز آینده به اوج می‌رسد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان وزش باد شدید در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را موجب ایجاد گردوخاک محلی به‌ویژه در نیمه‌شمالی، ‌شرق و مرکز استان دانست و افزود: این شرایط موجب کاهش کیفیت هوا و دید خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

«ابراهیم هنرمند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً پایدار طی پنج روز آینده در استان اصفهان است و در بیشتر مناطق آسمان صاف تا کمی ابری، در ساعت‌های بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی وزش باد شدید در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را موجب ایجاد گردوخاک محلی به ویژه در نیمه شمالی و شرق استان دانست و افزود: این شرایط منجر به کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود، وقوع پدیده گردوخاک از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود و اثرات آن در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش دید افقی به اوج می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره وقوع گردوخاک در مناطق شمال و مرکز استان، اعلام کرد: شهرستان‌های شمالی مانند کاشان، اردستان، نطنز، نائین، خوروبیابانک و تا حدی مرکز از جمله اصفهان و زرین‌شهر تحت تأثیر این پدیده قرار می‌گیرند بنابراین توصیه می‌شود افرادی که مشکلات تنفسی و ریوی دارند از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش چهار تا هفت درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۸ درجه و صبح فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

وی شهرستان خوروبیابانک را با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرستان استان اعلام کرد و گفت: بویین‌ومیاندشت با دمای شش درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان استان است.

کد خبر 575197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.