ارتقای هنر نیازمند استفاده از اندیشه هنرمندان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: رسیدگی به هنر را باید بیشتر مردمی کنیم و از اندیشه و فکر هنرمندان در حوزه‌های مختلف استفاده شود تا حوزه هنرمندان ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری، امروز _یکشنبه، بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه_ در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اظهار کرد: ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و اکنون ۴۰ ساله دوم انقلاب را شروع کردیم، خوشبختانه در ۴۰ ساله اول شاهد جهش‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف بودیم و جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های بزرگی در همه عرصه‌ها کسب کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون دچار مشکلات اقتصادی هستیم که با همت همگان از این گذر عبور خواهیم کرد، ادامه داد: زمانی که همه می‌گویند مشکلات اقتصادی اولویت دارد باید مراقب مسائل فرهنگی نیز باشیم، زیرا در صورتی که به موضوعات فرهنگی توجه نشود خسارت بسیار عمیقی به جامعه وارد می‌شود که به راحتی جبران‌پذیر نیست.

جان‌نثاری اضافه کرد: حوزه فرهنگ حاصل صدها سال قدمت است که ذره ذره جمع شده و امروز به نام فرهنگی عمومی و اسلامی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه سطح جامعه ما امروز متناسب با تراز انقلاب اسلامی نیست، باید بپذیریم که از سطح انقلاب اسلامی پایین‌تر هستیم، از این‌رو نباید غفلت صورت بگیرد و باید حواسمان باشد فرهنگ اسلامی انقلابی ما در سطح کشور و انقلاب باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه قله‌های بزرگ فرهنگی در حوزه‌های مختلف در استان وجود دارد، اگر به شئون مختلف فرهنگی نگاه کنیم کاستی‌هایی مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: باید توجه بیشتری به فرهنگ عمومی کشور صورت بگیرد، همچنین لازم است به حوزه‌های قرآنی، نمایشی و صنایع دستی توجه بیشتری صورت بگیرد و نباید از این حوزه‌ها غفلت کنیم. بر همین اساس لازم است بستری فراهم شود تا تنها به فکر موضوعات مهم و اساسی نباشیم بلکه همه حوزه‌ها مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند.

جان‌نثاری افزود: باید رسیدگی به هنر را بیشتر مردمی کنیم و از اندیشه و فکر هنرمندان در حوزه‌های مختلف استفاده شود تا به ارتقای این حوزه‌ها منجر شود. فرهنگ را با اصحاب فرهنگ باید ارتقا داد نه با دستورالعمل‌ها، امروز لازم است با اصحاب هنر به صورت واقعی و معنادار مشورت شود.

کد خبر 575192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.