کشف ۱۶۸تن برنج قاچاق در الیگودرز

فرمانده انتظامی الیگودرز از کشف ۱۶۸تن برنج قاچاق به ارزش ۴۲میلیارد ریال در شهرستان الیگودرز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار «یحیی الهی» اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران ایست و بازرسی خمه حین کنترل محور اصفهان_الیگودرز به هفت دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و آن‌ها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۱۶۸ تن و ۲۰ کیلوگرم برنج قاچاق فاقد مجوز کشف شد، افزود: در این رابطه هفت نفر دستگیر شدند و کارشناسان ارزش محموله‌های کشف شده را ۴۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان با تأکید بر عزم جدی پلیس در مقابله با پدیده شوم قاچاق خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

برهم خوردن تعادل میان تقاضا و عرضه با احتکار کالا

به گزارش ایمنا، احتکار یکی از راه‌هایی است که به وسیله آن برخی فروشندگان کالا را انبار می‌کنند و از عرضه آن خودداری می‌کنند به امید آنکه بتوانند آن را در آینده با قیمت بالاتری به فروش برسانند. این امر نه تنها از لحاظ اخلاقی پسندیده نیست، بلکه باعث می‌شود تعادل میان عرضه و تقاضا بر هم خورد و قیمت‌ها افزایش پیدا کند یا در مواردی منجر به کمبود کالا در بازار می‌شود همچنین نظم عمومی اقتصادی را برهم می‌زند و به همین علت قانون‌گذار آن را جرم تلقی کرده است.

کد خبر 575183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.