تنش مسکو - تل‌آویو در آسمان سوریه‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، بیست‌و پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۷ هزار واحد تا رکورد سالانه بورس‌» نوشت: طی معاملات اولین روز هفته، شاخص کل بازار سهام توانست با افزایش ۱۳ هزار و ۹۶۱و احدی، به سطح بالاترین رقم از شهریور ۱۴۰۰ بازگردد. به این ترتیب شاخص کل با ثبت رکورد یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحدی، تنها هفت هزار و ۳۰۰ واحد تا بالاترین رکورد سالانه فاصله دارد. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز شش هزار و ۲۳۸ واحد رشد کرد و به ارتفاع ۴۴۴ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.

معاملات سهام در روز شنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در حالی آغاز می‌شد که عواملی چون اصلاح ارز ترجیحی و پیش‌بینی برای ورود پول‌های داغ به بازار سهام، انتظارات سرمایه‌گذاران را برای تداوم روند صعودی بازار مثبت کرده بود.

همچنین آمارها نشان می‌داد که اصلاح ارز ترجیحی می‌تواند بر روند درآمدها و سودسازی شرکت‌های صادراتی نیز تأثیر به مراتب بیشتری بگذارد که این موضوع با افزایش EPS شرکت‌ها، سهامداران بنیادی را نیز به بازار فرامی خواند. معاملات، با فشار تقاضای حقیقی در نمادهای کشت و صنعتی، سیمانی و دارویی آغاز شد. به طوری که از همان ابتدا افزایش قیمت در تمام نهادهای این گروه‌های معاملاتی مشاهده می‌شد.

این روند در ساعات بعد با افزایش قیمت در اکثر نمادهای کوچک در بازار ادامه یافت تا در نهایت ورود پول‌های حقیقی به برخی نمادهای شاخص‌ساز مانند «شستا» و «وغدیر»، در کنار افزایش حجم معاملات در نماد آسیاتک بتواند شاخص کل بورس را با ۰.۹۸ درصد افزایش روبه‌رو کند.

تنش مسکو - تل‌آویو در آسمان سوریه‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تنش مسکو - تل‌آویو در آسمان سوریه‌» نوشت: به‌رغم هشدارهای دمشق، رژیم صهیونیستی بار دیگر با حملات موشکی مناطقی را از خاک سوریه مورد هدف قرار داد که طی آن پنج نفر کشته و هفت تن زخمی شدند. اقدام به عمل پدافند سوریه هم سریع بوده و توانسته بیشتر موشک‌ها را رهگیری کند. این حملات در زمانی انجام می‌شود که روابط مسکو و تل‌آویو به خاطر بحران اوکراین متشنج شده است.

در حالی که همه توجهات جهانی به جنگ اوکراین متمرکز است، رژیم صهیونیستی از این فرصت استفاده کرده و حملات موشکی را به خاک سوریه تشدید کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جمعه شب از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه مرکزی سوریه خبر داد.

یک منبع آگاه نظامی سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با شلیک موشک از سمت مدیترانه در غرب بانیاس، چند نقطه در منطقه مرکزی را هدف قرار داد. پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز مقابله و اکثر آن‌ها را ساقط کرد.

تنش مسکو - تل‌آویو در آسمان سوریه‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اعتماد مردم به صداقت و تدبیر دولت نقشه دشمن را نقش بر آب کرد» نوشت: مصوبه ارز ۴۲۰۰ تومانی که میراث دولت تدبیر و امید بود و نحوه اجرای آن از سال ۹۷ تاکنون به وارد آمدن میلیاردها دلار خسارت به بیت‌المال و هدررفت مجموع ذخایر ارزی کشور منجر شده بود در دولت سیزدهم در ترازوی کارشناسی و بررسی فنی قرار گرفت تا با طرح مردمی کردن یارانه‌ها، مفاسد و رانت‌خواری‌های برآمده از آن مهار و کنترل شود.

دولت رئیسی به اینکه بخش زیادی از بسترهای اقتصاد کشور از رهگذر رانت به ارز ارزان‌قیمت آلوده شوند و مافیای کالاهای اساسی با احتکار و گران‌فروشی جیب مردم را خالی و بیت‌المال را چپاول کنند، پایان داد و راه را بر غارتگران و دانه درشت‌های اقتصادی سد کرد.

این تصمیم اقتصادی اگرچه به مذاق بسیاری از مخالفان دولت سیزدهم و البته هواداران دولت قبلی خوش نیامد و به گمانه‌زنی‌ها، متلک‌ها و زمزمه‌های سیاسی آنان مبنی بر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی «پوست موز زیر پای دولت» و یا «استخوان در گلوی دولت» است، مهر خاتمه زد و آنان را به حاشیه راند اما به موضوع اصلی عملیات روانی ضدانقلاب تبدیل شد.

رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون از چند روز پیش، ماشین عملیات روانی و تبلیغی خود را به راه‌انداختند تا با وارونه‌نمایی و مخدوش سازی تصمیم انقلابی دولت، به‌زعم خودشان آب را گل‌آلود کرده و از آن ماهی بگیرند! دریغ از آنکه اعتماد مردم به صداقت و تدبیر دولت نقشه آنان را نقش بر آب خواهد کرد.

دشمنان نظام و انقلاب گمان می‌کردند که می‌توانند با عملیات روانی و تبلیغی خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و برجسته‌سازی برخی اعتراضات در گوشه و کنار و یا انتشار تصاویر و ویدئوهای جعلی و حتی کشته‌سازی افکار عمومی را برای آشوب و التهاب‌آفرینی تحریک و تهییج کنند.

تنش مسکو - تل‌آویو در آسمان سوریه‌

کد خبر 575126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.