مشکل کمبود روغن به‌زودی رفع می‌شود

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه از اواخر هفته مشکل کمبود روغن حل می‌شود، گفت: مردم نگران کمیابی این کالا نباشند.

«اکبر عادل‌مرام» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیابی روغن در هفته‌های اخیر به دلیل احتکار و خریدهای بیش از نیاز مردم بوده است. براساس انتظارات تورمی، زمانی که تصور نبودِ یک کالا در بین مردم ایجاد می‌شود، تقاضا برای آن افزایش می‌یابد که منجربه تخلیه فروشگاه‌ها از آن کالای خاص می‌شود.

وی افزود: براین اساس تقاضای زیاد روغن در هفته‌های اخیر، منجر به کمبود آن در بازار شد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: علاوه بر افزایش تقاضا، احتکار نیز در کمبود روغن مؤثر بوده است. با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، در حال یافتن انبارهای احتکار هستیم. اخیراً انباری با مقادیر زیادی روغن پیدا شد و البته موارد دیگر نیز در حال بررسی است.

عادل‌مرام اضافه کرد: به دلیل کمبود و گرانی روغن در سایر کشورها مقداری از روغن داخلی پیش از اصلاح یارانه‌ها، قاچاق می‌شد که این موضوع نیز دلیلی برای کمبود این کالا شد. بنابراین می‌توان گفت اگر تغییرات قیمت روغن اعمال نمی‌شد، قاچاق ناشی از ارزانی منجر به نبود روغن در بازار می‌شد.

به گفته وی با تعیین تکلیف قیمت‌ها کارخانجات در حال فعالیت شدیدی برای تولید و عرضه روغن به بازار هستند و به زودی اجناس، به طور فراوان وارد بازار خواهد شد؛ بنابراین مردم نگران کمبود کالا نباشند.

کد خبر 575123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.