آیا پیوند کلیه از اهداکنندگان مبتلا به کووید-۱۹ ایمن است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیوند کلیه از اهداکنندگان مبتلا به بیماری کووید-۱۹ ایمن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان ایمن بودن پیوند کلیه از اهداکنندگان مبتلا به کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کلیه‌های بیماران مبتلا به کووید -۱۹ فوت شده خطر انتقال ویروس کرونا به گیرنده پیوند را افزایش نمی‌دهد.

در مطالعه جدید انجام شده مشخص شد که از بین ۵۵ بیمار که کلیه پیوندی دریافت کرده بودند هیچ‌کدام پس از پیوند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشدند؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که پیوند کلیه از اهداکنندگان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ایمن است و خطر خاصی به همراه ندارد.

پیش از انجام این مطالعه نگرانی وجود داشت که اهدای کلیه از یک فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ممکن است خطر انتقال ویروس کرونا به فرد گیرنده را افزایش دهد؛ این در حالی است که هیچ مدرکی وجود نداشت که نشان دهد ویروس کرونا ممکن است از طریق خون یا ادرار منتقل شود.

به گفته محققان پیش از آغاز همه‌گیری کرونا نیز تقاضا برای پیوند کلیه بسیار بیشتر از عرضه بود؛ این کمبود زمانی تشدید شد که بیمارستان‌ها از پیوند کلیه اهداکنندگان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ خودداری کردند. هم‌اکنون محققان با انجام مطالعات مرتبط متوجه شدند که اهدای کلیه از فرد مبتلا به ویروس کرونا باعث انتقال بیماری نمی‌شود.

کد خبر 575048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.