استفاده مداوم از داروهای مسکن کمردرد را تشدید می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده مداوم از داروهای مسکن برای درمان کمردرد حاد، ممکن است آن را به یک بیماری مزمن تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که کمردرد، شایع‌ترین نوع درد است که افراد زیادی در سراسر دنیا از آن رنج می‌برند. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروهای مسکن بر کمردرد، علاوه بر اینکه داده‌های پزشکی مربوط به بیماران را بررسی کردند یک مطالعه حیوانی نیز انجام دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که استفاده مداوم از استروئیدها و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن برای درمان کمردرد حاد ممکن است آن را به یک بیماری مزمن تبدیل کند؛ بنابراین لازم است نحوه درمان افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بازنگری شود.

بیماران باید به جای استفاده از داروهای ضدالتهابی و استروئید به منظور سرکوب التهاب، به فکر درمان بیماری باشند. دستورالعمل‌های فعلی به افراد مبتلا به کمردرد توصیه می‌کند با ورزش، فیزیوتراپی، گرما یا ماساژ آغاز کنند؛ این روش‌ها می‌تواند به اندازه داروهای ضددرد مؤثر باشد؛ البته عوارض جانبی مشابهی ایجاد نمی‌کند. اگر این رویکردها مؤثر واقع نشود، بیماران می‌توانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن را امتحان کنند.

کد خبر 575038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.