مطالبات شهروندان گلشهر از رئیس‌جمهور

شهردار گلشهر گفت: اجرای روشنایی و عملیات آسفالت محور ۱۳ کیلومتری شهر در توان شهرداری نیست و کمک دولت در این بخش، نیاز اساسی مدیریت شهری گلشهر است.

مصطفی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به نبود کمربندی در گلشهر و خاص بودن شکل هندسی شهر که از اتصال چهار روستا تشکیل شده و بلوار میانی به طول ۱۳ کیلومتر، برای رفع نقاط حادثه‌خیز و تأمین روشنایی و آسفالت، نیاز به بودجه‌های فرادست است.

وی با اشاره به اهمیت احداث کمربندی گلشهر، افزود: احداث کمربندی گلشهر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است تا با یک طراحی خاص، تنها خودروهای سنگین از مسیر کمربندی عبور کنند و پویایی اقتصاد شهر حفظ شود.

شهردار گلشهر با اشاره به تعویق در احداث شهرک صنعتی گلشهر، خاطرنشان کرد: گلشهر صنعتگران زیادی دارد، اما به دلایل نامشخص همکاری لازم در احداث شهرک صنعتی انجام نمی‌شود.

محمودی، سردخانه را نیاز مبرم شهر دانست و تصریح کرد: کشاورزان محصولات خود را تنها در یک فصل برداشت می‌کنند، اما به دلیل نبود سردخانه تمام محصولات وارد بازار می‌شود و آنان مجبور به فروش محصولات خود با قیمت پایین هستند. در چنین شرایطی شاهد ضرر باغداران و کشاورزان هستیم و جوانان شهر انگیزه و رغبتی برای روی آوردن به شغل کشاورزی ندارند.

وی ادامه داد: با ایجاد زیرساخت‌ها می‌توان روند مهاجرت را معکوس و کشاورز را به کار ترغیب کرد تا زمینه برای اشتغال‌زایی، تأمین بازارهای داخلی و ایجاد طبیعت بکر فراهم شود.

شهردار گلشهر با بیان اینکه تکمیل مجموعه ورزشی ۹ دی و زمین چمن مصنوعی گلشهر نیازمند حدود چهار میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: با توجه به استعدادهای ورزشی این منطقه و قهرمانی چند دوره تیم‌های فوتبال گلشهر در لیگ شهرستان، حتی یک زمین چمن بزرگ در شهر وجود ندارد و ورزشکاران برای تمرین باید به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

محمودی با بیان اینکه ریزگردها سلامت و کیفیت زندگی شهروندان در محله ورزنه گلشهر را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: لازم است بیابان‌زدایی دشت شمال در سطح ملی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کارگاه فراوری سنگ‌های معدنی شهر گلشهر با پیشرفت پنج درصدی برای تکمیل به ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: با وجود معدن گدار سرخ در مجاورت شهر گلشهر و مجوز صادر شده برای استفاده از سنگ‌های دورریز این معادن، شهرداری در نظر دارد با احداث کارگاه فراوری سنگ‌ها ضمن اشتغال‌آفرینی، قدمی در مسیر رونق تولید، درآمد پایدار شهرداری و صادرات محصولات فراوری شده، بردارد.

کد خبر 575017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.