پیگیری مشکلات قطار شهری کرج در شورای ششم

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: ادعای مطرح شده از سوی برخی از اعضای شورای پنجم مبنی بر اینکه سه روزه می‌توان ایستگاه f تا k مترو در را به بهره‌برداری رساند، اشتباه و نشدنی است، زیرا تا وقتی تست گرم و سرد قطارها انجام نشده است، امکان مسافرگیری در ایستگاه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیران شهری در راستای تحقق حمل‌ونقل پاک در تلاش هستند تا پروژه قطار شهری را در شهر خود راه‌اندازی کنند، اما دست‌یابی به حمل‌ونقل پاک با چالش‌هایی روبه‌رو است و باید مسئولان ذی‌ربط پیگیری کنند تا هر چه سریع‌تر مترو راه‌اندازی شود، از این رو شورای اسلامی شهر کرج نیز پیگیر راه‌اندازی مترو در شهر است.

محمد اسدیان در این خصوص اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری در گام نخست، کمیته راهبری برای پیگیری مسائل و مشکلات راه‌اندازی قطار شهری تشکیل شد تا بتوانیم هر چه زودتر به بهره‌برداری آزمایشی مترو برسیم.

وی ادامه داد: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، دو مشاور، پیمانکار و رئیس سازمان قطار شهری از اعضای این کمیته راهبری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه هزینه احداث مترو در سال‌های گذشته به واسطه افزایش تورم، اعمال تحریم و بالا رفتن هزینه دستمزد به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر برای تکمیل هر کیلومتر مترو حدود ۱,۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: ادعای مطرح شده از سوی برخی از اعضای شورای پنجم مبنی بر اینکه سه روزه می‌توان ایستگاه f تا k مترو در را به بهره برداری رساند، اشتباه و نشدنی است، زیرا تا وقتی تست گرم و سرد قطارها انجام نشده است، امکان مسافرگیری در ایستگاه وجود ندارد.

اسدیان با بیان اینکه سیستم مترو از دو بخش عمرانی و هوشمند تشکیل شده است، گفت: بخش عمرانی شامل ساختمان، ایستگاه، تونل و ریل است و بخش هوشمند آن نیز از قسمت‌های متعددی از جمله شبکه برق تشکیل شده است و برق ۶۳ کیلوولت مورد نیاز این پروژه تازه اواخر آبان ماه سال گذشته به پست بوستان جهان رسید و از آنجا به داخل خط متصل شد که بدون تست سرد و گرم امکان بهره‌برداری از مترو وجود ندارد.

وی گفت: پس از ورود برق به خط مترو، امکان انجام تست سرد و پس از آن تست گرم واگن‌های قطار فراهم می‌شود، در مراحل تست سرد ابتدا واگن‌ها به صورت خاموش و بدون برق و توسط کشنده‌های مخصوص طی مسیر کرده تا از مطابقت واگن‌های ساخته شده با خط، سکوها و ایستگاه‌های مترو اطمینان حاصل شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در تست گرم نیز سیستم برق‌رسانی به واگن‌ها و سیستم اتوماتیک حرکت آنها در تونل و همچنین سیستم "سیگنالینگ" مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: افرادی که مدعی بودند از مردادماه سال گذشته شرایط بهره‌برداری از متروی کرج وجود دارد، می‌خواستند بدون برق و به صورت دیزلی واگن‌ها را بکشند، در حالی که قوانین سیر حرکت قطار مشخص است و اینکه بخواهیم بدون رعایت مسائل ایمنی و بی‌توجه به استانداردهای مشخص شده، قطار را در ایستگاه به حرکت درآوریم، ظلم در حق شهروندان است.

وی گفت: در صورت ورود واگن‌ها به کرج و انجام تست سرد و گرم، احتمال دارد تا پایان تابستان بتوانیم وارد مرحله بهره‌برداری آزمایشی مترو (سه ساعت در روز) شویم.

کد خبر 574988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.