اجرای طرح «جبران و تثبیت یادگیری» برای کاهش افت تحصیلی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از شرکت یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز - درس در برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» خبر داد و گفت: در درس فارسی از پایه اول تا ششم ۳۵۹ هزار دانش‌آموز، در درس ریاضی در شش پایه ۵۴۴ هزار دانش‌آموز و در درس علوم تجربی در شش پایه ۲۷۱ هزار نفر مشمول این طرح شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به اجرای فاز دوم برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» که از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد، اظهار کرد: این طرح برای جبران افت یادگیری در دانش‌آموزان دوره ابتدایی درنظر گرفته شده است، همچنان ادامه دارد و طبق گزارشی که از استان‌ها دریافت شد، مراحل اجرای این طرح به خوبی انجام شد از جمله این که دانش‌آموزان مشمول شناسایی شده و برای آنها برنامه‌های جبرانی در حال اجراست.

وی از ادامه اجرای دوره‌های آموزشی جبرانی با جذب منابع اعتباری بیشتر در تابستان خبر داد و افزود: طرح جبرانی اخیر با استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب و ایثار معلمان پیش رفته است که امیدواریم با توجه به مصوبات مربوط برای جذب اعتبارات، دوره تابستانی جدید به شکل بهتری برگزار شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره مشمولان طرح جبران افت یادگیری گفت: همه دانش‌آموزانی که در سه درس فارسی، علوم و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" را در دوره اول و دوره دوم ابتدایی به دست آورده بودند، شناسایی شد و از سال گذشته در دوره‌های آموزشی درنظر گرفته شده در استان‌ها شرکت کرده و آمار نشان می‌دهد دوره تابستانی سال گذشته بسیار موفق بود و ۹۰ درصد دانش‌آموزان مشمول، توانستند با گذراندن ۱۴ جلسه آموزشی، موفق شوند و امیدواریم در دوره امسال هم این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به آمارهایی از دانش‌آموزان مشمول این طرح خاطرنشان کرد: در درس فارسی از پایه اول تا ششم ۳۵۹ هزار دانش‌آموز، در درس ریاضی در شش پایه ۵۴۴ هزار دانش‌آموز و در درس علوم تجربی در شش پایه ۲۷۱ هزار نفر مشمول این طرح شدند البته با توجه به اینکه دانش‌آموزان ممکن است در یک درس یا چند درس مشکل داشته باشد این آمار تنها مربوط به تعداد دانش‌آموز نیست بلکه به شکل دانش آموز-‌درس ارائه می‌شود.

حکیم‌زاده تعداد مشمولان این طرح را یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز - درس اعلام کرد و گفت: ممکن است برخی در یک یا چند درس تکرار شده باشند اما برنامه‌های جبرانی برای این دانش‌آموزان در استان‌ها در حال برگزاری است و در مرحله اولِ ارزیابی مشخص شد که اکثر دانش‌آموزان جذب شده‌اند.

به گزارش ایمنا، «طرح جبران و تثبیت یادگیری» برای جبران تحصیل و یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی در تابستان سال گذشته ابلاغ شد تا آسیب‌های ناشی از افت تحصیلی به ویژه در دوره اول ابتدایی را به حداقل برساند. تمام دانش‌آموزانی که در کارنامه آنها برای درس‌های «فارسی» و «ریاضی» دوره اول ابتدایی و در درس‌های «فارسی»، «علوم» و «ریاضی» دوره دوم ابتدایی قابل قبول و نیازمند تلاش منظور شده است، مشمول این برنامه جبرانی می‌شوند و از اهداف اجرای این طرح می‌توان به «تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، حمایت از دانش آموزان لازم‌التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل»، به ویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی اشاره کرد.

کد خبر 574971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.