سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ ایجاد نمی‌شود

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: تعبیر نادرستی از کالابرگ الکترونیکی شده است و سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدصادق مفتح» با بیان اینکه تعبیر نادرستی از کالابرگ الکترونیکی شده است و سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد و در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند.

وی افزود: از هفته گذشته ستادی در وزارتخانه زیر نظر شخص وزیر شکل گرفت و همه مراحل تولید شامل تأمین و حمل مواد اولیه به کارخانه‌ها و آمادگی کارخانه‌ها برای تولید ۲۴ ساعته، به‌طور کامل برنامه‌ریزی شد.

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: این موضوع به‌ویژه در خصوص روغن نباتی انجام‌شده و اکنون روغن به‌طور گسترده در فروشگاه‌ها موجود است و هر مقدار هم که تقاضای خرید افزایش یابد، آمادگی برای تولید و جایگزینی وجود دارد.

مفتح افزود: مردم مطمئن باشند که کارخانه‌های تولید روغن به‌طور ۲۴ ساعته در حال تولید بوده و بازار تأمین خواهد شد؛ هیچ کمبودی در مواد اولیه نداریم و به‌تبع آن نیز مشکلی در تولید و عرضه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه‌داد: نظام حمل‌ونقل کشور نیز آمادگی حمل این کالا را دارد و از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است و محصولات تولیدی به‌سرعت از کارخانه تا سطح فروش حمل و توزیع می‌شود و مردم می‌توانند خریداری کنند.

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تاکید کرد: خریدهای هیجانی در روزهای نخست اجرای طرح قابل پیش‌بینی بود، اما ضرورتی ندارد، زیرا هیچ اختلالی در تولید پیش نخواهد آمد و روند تولید و توزیع استمرار خوبی خواهد داشت.

مفتح بابیان این‌که نگرانی‌ها را در زمان نوسان قیمت‌ها طبیعی می‌دانیم، تصریح‌کرد: البته در فاصله خیلی کمی، کسانی که کالا ذخیره‌سازی کرده‌اند با اطمینان از شرایط بازار، تا مدتی در بازار نخواهد بود و از ذخیره خود استفاده خواهند کرد و این موضوع باعث می‌شود که پس از این استقبال زیاد از خرید در بازار رکود داشته باشیم و فراوانی کالا بیشتر شود.

وی ادامه داد: ازآنجاکه این حجم از خرید از قبل پیش‌بینی‌شده بود، آمادگی کامل برای آن وجود داشت و امیدوار هستیم تا حدود سه روز آینده این هیجان فروکش کرده و بازار آرامی داشته باشیم.

روغن در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: روغن در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است، اما با توجه به این‌که نظام سیستم اصناف، نظام متمرکزی نیست، ممکن است در یک واحد صنفی روغن نباشد، اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که نظام توزیع متمرکز است، روغن به‌طور کامل وجود دارد؛ در اصناف نیز در صورت اتمام روغن به‌سرعت جایگزینی انجام خواهد شد.

مبلغ یارانه برای جاماندگان محفوظ است

مفتح در خصوص اعتراض نسبت به دهک بندی انجام شده و دریافت نکردن یارانه جدید از سوی برخی افراد نیز توضیح‌داد: با توجه به این‌که ارزش یارانه به علت تورم در سال‌های گذشته به‌شدت کاهش پیداکرده بود، بخش زیادی از خانواده‌ها به علت این‌که فکر می‌کردند یارانه رقم قابل‌توجهی نیست، تغییرات جدید خود را در حدود سه سال گذشته در سامانه درج نکرده‌اند، اما اکنون‌که رقم‌ها اصلاح‌شده و افزایش‌یافته، کسانی که از این اصلاح اطلاعات عقب‌مانده‌اند، مشتاق هستند که این کار را انجام دهند، بنابراین فشار زیادی به سامانه وارد شده است.

وی ادامه داد: به همین علت تا سه ماه آینده امکان ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در سامانه وجود خواهد داشت و مبلغ یارانه برای افرادی که اطلاعات آن‌ها تأیید شود از روز اول پرداختی‌ها، محفوظ است.

یارانه جدید به بیش از ۸۵ درصد افراد تعلق می‌گیرد

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تأکید کرد: این یارانه به بیش از ۸۵ درصد افراد تعلق می‌گیرد و فقط به کسانی که در گروه ۱۰ درآمدی قرار می‌گیرند مبلغ کمتری پرداخت خواهد شد که تشخیص این دهک نیز ملاک‌هایی دارد.

ظرفیت بازرسی وزارت صمت ۱۰ برابر شد

مفتح در مورد نظارت بر عرضه کارخانه‌ها نیز گفت: از پایان هفته گذشته به‌طور ویژه کارخانه‌ها و شبکه توزیع مورد بازرسی قرار گرفت و سه گروه بازرسی مشترک انجام شد و حجم بازرسی‌ها ۱۰ برابر شد؛ همچنین نمایندگانی برای پایش مستمر عرضه کارخانه‌ها، مستقر شدند تا از کار ۲۴ ساعته آن‌ها مطمئن شوند و این کار تا زمانی که بازار آرامش پیدا کند، ادامه خواهد داشت.

سامانه ۱۲۴ برای دریافت شکایت‌های مردمی از واحدهای صنفی

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند تخلفات گران‌فروشی در غیر از اقلام چهارگانه‌ای که اصلاحات قیمت روی آن‌ها انجام‌شده را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و با سازوکار جدید این سامانه که امکان نرم‌افزاری آن ایجادشده است، شکایات به‌صورت مستقیم از طریق سامانه سیمبا به تعزیرات حکومتی منتقل می‌شود، ضمن آن‌که شماره تلفن ۱۲۴ نیز به‌صورت شبانه‌روزی شکایات را دریافت و رسیدگی خواهد کرد.

کد خبر 574960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.