تیم‌های مطرح به‌دنبال جدیدترین جواهر آرژانتینی هستند

مهاجم ۱۹ساله کولون با شکست‌ها و ناملایمات مبارزه کرده است تا به یکی از آینده‌دارترین جوانان کشورش تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همین چند وقت پیش، نگرانی قابل توجهی در آرژانتین وجود داشت که زمانی که نسل طلایی لیونل مسی، سرخیو آگوئرو، آن خل دیماریا و همتایان‌شان کفش‌های خود را آویزان کردند، آلبی سلسته برای جایگزینی آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

البته با توجه به شهرت این کشور به عنوان یکی از خطوط تولید استعدادهای برتر جهان، این ترس احتمالاً غیرضروری بود. درواقع، حتی اگر افرادی مانند لائوتارو مارتینز، لئاندرو پاردس و رودریگو دی پائول را نادیده بگیرید که همگی تنها ۲۷ سال دارند و درحال‌حاضر در اروپا بازی می‌کنند، ناگهان دلایل زیادی برای خوش‌بینی به درخشش در قطر و آینده بعد از آن وجود دارد.

تنها در ۱۸ ماه گذشته، ریورپلات شاهد حضور جولیان آلوارز و انزو فرناندز در منچسترسیتی بوده است که به چشم‌اندازهای درجه یک تبدیل شده‌اند، درحالی‌که آلن وارلا در بوکا جونیورز با حضوری پویا در مرکز خط میانی Xeneize، نقدهای مثبتی را به دست آورده است. کارلوس آلکاراز، ستاره ۱۹ ساله راسینگ کلاب، نقش مهمی در فصل فوق‌العاده تیمش در سال ۲۰۲۲ تحت هدایت فرناندو گاگو، بازیکن سابق رئال مادرید ایفا کرده است. سپس دور از بوئنوس آیرس، در استان مسی و دی ماریا، سانتافه، شاید داغ‌ترین استعداد را پیدا کنید. نام فاکوندو فاریاس درحال‌حاضر بر لبان بسیاری از مردم است، محصولی که در دو فصل گذشته برای "کولون" نقش ایفا کرده است.

«فاریاس» ۱۹ ساله، سال را در میانه یک مسابقه مهم بین بوکا و ریور آغاز کرد، درحالی‌که هر دو غول ناامید از امضای قرارداد با او بودند. مهاجم همه کاره که می‌تواند در میانه زمین بازی کند، در هر دو جناح یا در موقعیت بازی‌سازی کار کند، با یک نمایش فوق‌العاده در دوره قبل چشم‌ها را به خود جلب کرده بود.

او با نماد کهنه کار لوئیس ال پولگا رودریگز در سانتافه شراکت فوق‌العاده‌ای داشت و در حالی که کولون اولین جام ملی خود را در مسابقات حرفه‌ای کوپا لیگا ۲۰۲۱ برد، پنج گل و هفت پاس گل داد و جشن‌های ماندگاری را در شهر خود به راه انداخت.
با این حال، به نظر می‌رسید که این گمانه‌زنی دائمی در نقل و انتقالات، حواس فاریاس را از کار خود منحرف کند و او بخش زیادی از فصل جاری را پس از از دست دادن لطف مربی، جولیو سزار فالسیونی، از روی نیمکت تماشا کرد. سپس مصدومیت رودریگز به او اجازه داد تا به ترکیب اصلی بازگردد و این نوجوان کاملاً از این امتیاز استفاده کرد و به ویژه با یک ضربه هیجان انگیز در کوپا لیبرتادورس، تیمش را در مسیر پیروزی حساس مقابل سرو پورتنو قرار داد.

این جهش فوق‌العاده اخیر در فرم بازی، احتمالاً علاقه قبلی رقبای سوپرکلاسیکو آرژانتین را دوباره برانگیزد؛ اما این بار بوکا و ریور برای این جوان رقابت شدیدی خواهند داشت. رونالدو اسطوره برزیل یکی از کسانی است که پیشرفت فاریاس را از نزدیک تماشا می‌کند.

کروزیرو که در ابتدای سال توسط O Fenomeno خریداری شد و تلاش خود را برای صعود از سری B آغاز کرده بود، طبق گزارشات، که "او در زمینه کار با توپ عالی است"؛ فاریاس را زیر نظر گرفت.

تیم برزیلی و قهرمان لیبرتادورس، یعنی پالمیراس نیز در گروه خواهان‌های پرشمار او هستند، گروهی که شامل تیم‌های برجسته‌ای مانند منچستریونایتد، لیورپول رم، پورتو و پاری سن ژرمن نیز می‌شود که ظاهراً در زمانی که از خورخه، پدر لیونل مسی و ای جنت لیونل مسی نظر درخشانی دریافت کردند، حالا آن‌ها در مورد کیفیت این جوان پرس و جو کرده‌اند.

چنین انتقال پرسودی برای فاریاس که در طول زندگی کوتاه خود متحمل ناراحتی‌هایی شده است، کمتر از استحقاق او نیست. در سن ۱۳ سالگی، او مادرش را به دلیل سرطان از دست داد و در طول بیماری همه گیر کرونا، پدر این ستاره به دلیل عوارض ناشی از کووید -۱۹ و مشکلات کبدی از دنیا رفت و او را تنها گذاشت تا از خواهر ۱۲ ساله خود مراقبت کند.

بنابراین فاریاس با پیشنهادی شگفت‌انگیز به کارگزار دیرینه‌اش روی آورد تا او را بپذیرد و قیم قانونی او شود.

مارتین سندوا پس از امضای مدارک فرزندخواندگی در هتل یاد آورد: «یک روز بعدازظهر در لابی یک هتل در حال نوشیدن چایی بودیم و او ناگهان رو به من کرد و گفت: «هی رفیق! می‌خواهی پدر جدید من باشی؟»
کمی غافل‌گیر شدم، اما متقاعد شد و پرسید: «می‌خواهی قیم قانونی من باشی؟» و من واقعاً متأثر شدم، حتی شروع به گریه کردم. لحظه زیبایی بود. ما همدیگر را در آغوش گرفتیم و من البته گفتم: بله.

خود فاریاس در مصاحبه‌ای با" ال لیتورال" اظهار داشت: «من از پایین، از گِل و لای بالا آمدم، هرگز این را در زندگی‌ام فراموش نمی‌کنم. این خاطرات بد و زشت است که شما را قوی می‌کند. من همیشه می‌گویم این موارد هستند که شما را مصمم نگه می‌دارند. من مادرم و پدرم را از دست دادم و فکر می‌کنم برای آن قوی‌تر شدم. هر بار که پایین می‌آمدم، به آنها فکر می‌کردم که به حرکت خود ادامه دهم. من رؤیای خودم را زندگی می‌کنم، بلکه رؤیای آنها برای من نیز هست.»

مرحله بعدی آن رؤیا اکنون در گوشه و کنار ظاهر می‌شود، علی‌رغم سن کمش، فاریاس آماده است قدم بعدی را بردارد و به حرفه درخشان خود ادامه دهد.

آینده برای باشگاه کولون، جواهرش و برای کل فوتبال آرژانتین روشن به نظر می‌رسد، البته اگر او بتواند پتانسیل غیرقابل شک خود را در سال‌های آتی محقق کند.

کد خبر 574931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.