برگزاری ۶۹هزار و ۳۰۰ملاقات برخط و تصویری در زندان‌های کشور

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۶۹هزار و ۳۰۰مورد ملاقات برخط و تصویری در زندان‌های کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ذبیح‌الله خدائیان» درباره ملاقات مجازی زندانیان و اقداماتی که در این راستا انجام شده است، اظهار کرد: موضوع ملاقات برخط و تصویری خانواده زندانیان با آن‌ها از دو سال گذشته در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این موضوع فراهم شده اما کامل نیست، افزود: این موضوع در بسیاری از زندان‌ها اجرایی شده؛ به‌طوری‌که تاکنون حدود ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط و تصویری با زندانیان توسط خانواده آن‌ها انجام شده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: علاوه بر آن، ترتیبی داده شده که دادگاه‌ها هم به‌صورت برخط و ویدئوکنفرانس برگزار شوند؛ بنابراین در همین مدت حدود ۲۷۸ هزار جلسه دادگاه به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار و از اعزام و بدرقه ۴۱۸ هزار نفر زندانی به دادگاه‌ها خودداری شده است.

خدائیان افزود: این اقدامات هم در راستای حفظ کرامت زندانیان است و هم هزینه‌ای در بر ندارد؛ بنابراین این موضوع در دستور کار است تا همه زیرساخت‌ها فراهم و ترتیبی داده شود که اگر کسی خواست ملاقاتی با زندانی خود داشته باشد، بتواند از این ملاقات به‌صورت برخط استفاده کند.

به گزارش ایمنا، داده‌های مربوط به زندان‌های جهان، در گزارشی با عنوان «World Prison Brief» منتشر می‌شوند. جدیدترین گزارش در این خصوص نشان می‌دهد که «آمریکا» با حدود دو میلیون زندانی، رتبه نخست و «ایران» با حدود ۱۹۰ هزار نفر زندانی، در رتبه دهم کشورهای جهان قرار دارد.

کد خبر 574920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.