لزوم توجه مدیریت شهری به خانه‌های تاریخی در تبریز

شهردار تبریز گفت: با توجه به اینکه تبریز به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود، مدیریت شهری باید به ظرفیت‌های گردشگری از جمله خانه‌های تاریخی توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار با اشاره اهمیت احیای خانه‌های تاریخی در تبریز، اظهار کرد: مرمت و احیای خانه‌های تاریخی جزو سیاست‌های مدیریت شهری جدید تبریز است و توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و تاریخ داریم و ملزم به حفظ تمام آثار تاریخی و فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه خانه تاریخی نیکدل مربوط به دوره قاجار در خیابان مقصودیه تبریز واقع شده است، گفت: این اثر در چهاردهم مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۴۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

شهردار تبریز با بیان اینکه عملیات مرمت خانه تاریخی نیکدل پیشرفت مناسبی داشته است، ادامه داد: در عملیات مرمت این خانه برنامه‌های شهری به خوبی پیش رفته است و امیدواریم در فصل تابستان که فصل گردشگری تبریز است، شاهد استقبال و حضور بیش از پیش مسافران باشیم.

وی در خصوص ظرفیت بالقوه حوزه گردشگری خانه‌های تاریخی شهر تبریز، اظهار کرد: با توجه به تاریخی و فرهنگی بودن این شهر، مدیریت شهری باید به ظرفیت‌های گردشگری از جمله خانه‌های تاریخی توجه بیشتری داشته باشد.

کد خبر 574913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.