لزوم ورود سمن‌ها به موضوع مبارزه با اعتیاد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور گفت: با این حجم از تهدیدها و مشکلاتی که در مباحث امنیتی و قاچاق موادمخدر مواجه هستیم، نیاز به یک عزم ملی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار «مجید کریمی» درباره اینکه پلیس تا چه میزان با سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در جهت کاهش اعتیاد و مبارزه با آن همکاری می‌کند، اظهار کرد: بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد یا همان سمن‌ها و خیران در حوزه مرکز سروش ناجا و نیروی انتظامی که محل درمان معتادان هستند، ورود کردند و در این زمینه همکاری‌های شایانی می‌کنند؛ اما این میزان همکاری کفایت نمی‌کند؛ باید بیش از این، خیران وارد بحث مبارزه با مواد مخدر بشوند و در حوزه‌های مختلف که یکی از آن می‌تواند موضوع برخورد با معتادان متجاهر باشد، پلیس همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه پلیس بیشتر به ایجاد امنیت سلبی مربوط است، افزود: با این‌وجود پلیس در حوزه ایجابی هم‌دست یاری به‌سوی سمن‌ها دراز کرده است و ما از خیران امنیت‌ساز و دیگر خیران درخواست می‌کنیم که در این حوزه به کمک پلیس بیایند و در این حوزه ما را یاری کنند.

جای مردم در مبارزه با موادمخدر خالی است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره اینکه تا چه میزان هماهنگی نهادها و سمن‌ها در جهت مقابله با مواد مخدر راضی‌کننده است، تصریح کرد: در این حوزه تابع سیاست‌های ستاد مبارزه با موادمخدر هستیم؛ سمن‌هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر یا خیرانی که در این زمینه حضور دارند، بیشتر برنامه‌ها و سیاست‌های خود را با ستاد مبارزه با مواد مخدر هماهنگ می‌کنند و آنان از طریق ستاد به ما معرفی می‌شوند و ما بر همان اساس با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

وی بابیان اینکه فاصله زیادی با حد مطلوب داریم، گفت: این سطح کنونی از همکاری میان سمن‌ها و پلیس در جهت مبارزه با موادمخدر در حال تقدیر است؛ اما فاصله زیادی با حد مطلوب داریم. در کل دنیا سمن‌ها و خیران در حوزه‌های مختلف اجتماعی به‌ویژه آسیب‌های اجتماعی حضور دارند و به دولت یا پلیس کمک می‌کنند؛ با این حجم از تهدیدهایی که امروزه در کشور دیده می‌شود و همسایه‌هایی که وجود دارند، همچنین مشکلاتی که در مباحث امنیتی و تولید و قاچاق موادمخدر با آن مواجه هستیم، قطعاً پلیس یا دولت به‌تنهایی نخواهند توانست کل امور را انجام دهند و نیاز به یک عزم ملی داریم.

به گزارش ایمنا، تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) حوزه اعتیاد در اوایل دولت یازدهم یک هزار و ۲۰۰ مورد بود که اکنون این تعداد به دو هزار و ۳۶۵ سازمان افزایش‌یافته است.

کد خبر 574902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.