رد شائبه وجود تب‌کنگو در گلستان/هیچ موردی از ابتلا در گلستان ثبت نشده است

معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی گلستان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایمنا، «محسن عبدالوند» با اشاره به اینکه سلامت مردم و جامعه در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: موضوع تب کنگو که چند وقتی است به صورت جدی در سطح مردم مطرح شده نیز به صورت مرتب رصد و موضوعات پیرامون آن بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات ما در مسیر پیشگیری از بیماری تب کنگو در جریان است، افزود: نظارت‌های بهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان که شامل معاینه بالینی پیش از کشتار دام، نظارت صحیح بر مراحل نگهداری لاشه‌ها در پیش‌سردکن، نظارت بر خودروهای حمل لاشه‌ها و انتقال به مراکز عرضه می‌شود، تشدید پیدا کرده است.

معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی استان گلستان از هم‌شهریان خواست گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت دام‌پزشکی که به مهر و لیبل دام‌پزشکی ممهور شده است، تهیه کنند و گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با خیال راحت به زندگی خود بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه تمام شائبه‌ها پیرامون وجود تب کنگو در استان را رد می‌کنیم، اضافه کرد: هیچ موردی از این بیماری در استان گلستان ثبت نشده است.

به گزارش ایمنا، تب کریمه کنگو یک تب خونریزی‌دهنده ویروسی است که توسط کنه، تماس با دام‌های ناقل بیماری و حتی تماس با لاشه آن‌ها منتقل می‌شود. این بیماری برای اولین بار در کریمه در سال ۱۹۴۴ کشف شد و آن را «تب کریمه» نامیدند. دانشمندان در سال ۱۹۶۹ دریافتند که عامل بیماری‌زای این تب، همان بیماری است که در سال ۱۹۵۶ در کنگو مشاهده شده بود. در نتیجه پیوند نام آن‌ها منجربه نام فعلی این ویروس شد.

کد خبر 574900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.