افزایش بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری بستان‌آباد در سال جدید

رئیس شورای اسلامی شهر بستان‌آباد با اشاره به بودجه ۳۴۰ میلیارد ریالی شهرداری این شهر در سال ۱۴۰۱ گفت: این رقم نسبت به بودجه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور آزادی با بیان اینکه مشکل آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر یکی از عمده نیازهای شهرستان بشمار می‌رود رقم پیشنهادی در بودجه سال جدید برای آسفالت‌ریزی را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: با در نظر گرفتن قیر یارانه‌ای جذب شده با تلاش نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی دوره ششم و شهردار بستان آباد به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در ابتدای شروع فصل کاری که اواسط سال جاری نیز همین مقدار قیر یارانه‌ای دوباره اختصاص خواهد یافت بتوانیم قسمت اعظمی از مشکلات آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر را برطرف کنیم. طرح‌های اصلاح وضعیت آسفالت خیابان‌های سطح شهر با اجرای روکش آسفالت سه خیابان پرتردد شهر و همچنین ترمیم اساسی آسفالت میدان ولایت از اوایل اردیبهشت سال جاری آغاز خواهد شد.

وی عمده دلیل خرابی‌های آسفالت معابر شهری را استفاده بیش از حد نمک در فصل زمستان اعلام کرد و گفت: امید است با آماده سازی زیرساخت‌های لازم در زمستان آینده به جهت حفظ محیط زیست و نگهداری از آسفالت معابر، برای اولین بار در بستان آباد به‌جای استفاده از نمک از محلول استفاده شود.

رئیس شورای شهر بستان آباد با اشاره به بودجه ۵۳ میلیارد ریالی برای خدمات شهری و فضای سبز، گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری با همکاری و تلاش شهردار بومی شهرستان و در جهت افزایش سرانه فضای سبز شهری تعداد سه پارک در محلات مختلف شهر ایجاد کنیم.

وی در ادامه به ترافیک موجود در سطح شهر بستان آباد اشاره و بیان کرد: انشاالله با اجرای طرح روگذر غیر هم‌سطح در مسیر ورودی خیابان آزادی و همچنین اجرای احداث زیرگذر خیابان ساحلی دانش به جاده ترانزیت بار ترافیکی حاکم بر خیابان‌های سطح شهر کاهش یابد.

آزادی در ادامه از شروع طرح احداث میدان استاد شهریار در ورودی بستان آباد از سمت تهران (سه راهی"بنه‌کهل") خبر داد و افزود: ورودی بستان آباد از سمت تهران به دلیل قرار گرفتن سه راهی پرتردد "بنه‌کهل" در این مسیر یکی از مناطق پرحادثه می‌باشد که امید است با احداث میدان استاد شهریار دیگر شاهد تصادف‌های مرگبار در این محل نباشیم.

منصور آزادی همچنین از رعایت عدالت عمومی در تقسیم بودجه عمرانی گفت و خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی دوره ششم با فعالیت شبانه روزی و رعایت عدالت عمومی برای تمامی محلات و مناطق شهری و با مطالعات کافی نسبت به نیازهای هر منطقه اقدام به تقسیم بودجه و اجرای طرح‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر نموده‌اند.

رئیس شورای شهر بستان آباد در پایان گفت: بودجه ۳۴۰ میلیارد ریالی شهرداری بستان آباد تصویب و برای اجرا به شهردار محترم ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا، بستان‌آباد یکی از شهرهای شرقی استان آذربایجان شرقی است که در فاصلهٔ ۵۰ کیلومتری مرکز استان (تبریز واقع شده‌است. این شهر به دلیل واقع شدن در محل تقاطع راه‌های ۳ مرکز استان همسایه (تبریز، اردبیل و زنجان) از نظر اقتصادی اهمیت یافته‌است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲۱٬۷۳۴ نفر جمعیت داشته‌است.

بستان آباد در محل شهر باستانی و گمشدهٔ اوجان بنا شده‌است. اوجان درگذشته شهری بوده‌است از توابع آذربایجان در دامنه کوهستان سهند و ده فرسخی مسیر تبریز -اردویل (اردبیل). تاریخ احداث این شهر به پیش از اسلام باز می‌گردد.

در محله اسکی کند بستان آباد، آبگرم معدنی وجود دارد که بسیار خاصیت درمانی داشته و همه ساله پذیرای مهمانان از سراسر کشور است.

کد خبر 574892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.