۱۴ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی ایثارگران افزوده می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۴ هزار تخت بیمارستانی برای سه گروه از ایثارگران شامل جانبازان قطع نخاعی و قطع عضو، والدین شهدا، گروه‌های سالمند ایثارگران و جانبازان اعصاب و روان به ظرفیت درمانی ایثارگران افزوده خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در نشست اعضای «کانون آرامش جانبازان و رزمندگان اعصاب و روان و خانواده‌های آنان» اظهار کرد: تلاش می‌کنم که هر هفته نشستی با یکی از انجمن‌های ایثارگری داشته باشم و البته با توجه به ماه مبارک رمضان فاصله‌ای در این زمینه پیش آمد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به سوابق کاری خود در خدمت به جانبازان اعصاب و روان و جانبازان نخاعی، افزود: رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تغییر است و برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های بنیاد این موضوع را آشکار می‌سازد و به عنوان نمونه مقرر شده است، ۱۴ هزار تخت بیمارستانی برای سه گروه از ایثارگران شامل جانبازان قطع نخاعی و قطع عضو، والدین شهدا و گروه‌های سالمند ایثارگران و جانبازان اعصاب و روان به ظرفیت درمانی ایثارگران افزوده شود که پنج هزار تخت برای جانبازان اعصاب و روان و پنج هزار تخت در بخش عمومی مدنظر است که مقدمات اجرای این برنامه توسعه فراهم شده و منابع مالی آن در حال تدارک است.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: مجوزهای لازم برای این برنامه اساسی و مهم اخذ شده و قرار است که منابع مالی آن تأمین شود. وظیفه ما این است که بهترین و باکیفیت‌ترین بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها را برای جانبازان احداث کنیم، زیرا آنها، افراد خاص در جامعه اسلامی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای کانون آرامش جانبازان و رزمندگان اعصاب و روان و خانواده‌های آنان افزود: بعضی از نکات که به آن اشاره کردید در برنامه جدید بنیاد گنجانده شده است، مانند یکی از ابلاغیه‌های جدید در مورد مراقبت از ایثارگران در منازل است که علاوه بر پزشک، مشاور و روان‌شناس نیز برای درمان ایثارگران حضور داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و محدودیت مالی و اعتباری که در بنیاد وجود دارد، استفاده از نیروهای داوطلب در این زمینه کمک خواهد کرد. منابع مالی بنیاد کفاف همه هزینه‌ها را نمی‌دهد و باید در نظر گرفت از ۱۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه لازم و پیشنهاد شده مبلغ بسیار کمتری تصویب شده و تخصیص می‌یابد که به ناچار پرداخت برخی هزینه‌ها و اجرای قوانین را دچار مشکل می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکل بدهی‌های بنیاد برای پرداخت شهریه‌های دانشجویان ایثارگر گفت: در حال حاضر دو هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ها برای پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر بدهی وجود دارد که در گذشته این بدهی ۱۴ هزار میلیارد تومان بود. همچنین بدهی‌هایی به برخی شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد که ارائه برخی از خدمات را مشکل می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ افزود: این افزایش بودجه در تاریخ انقلاب برای هیچ دستگاهی سابقه نداشته است، اما مشکل این است که هزینه‌های دستمزد در سال‌جاری با افزایش قابل توجه همراه بوده است و طبق مصوبه شورای کار حقوق کارگران به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، همچنین تعرفه‌های پزشکی نیز با افزایش قیمت همراه بوده است که این موضوعات بودجه بنیاد را با کسری مواجه می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به تمهیدات دولت برای حل مشکل مسکن و اشتغال گفت: بر اساس مصوبات دولت که همه استانداران موظف به اجرای آن هستند ۱۰ درصد منابع اشتغال و پنج درصد منابع مسکن به ایثارگران تعلق پیدا می‌کند.

کد خبر 574880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.