کشف بیش از ۲.۵ تن روغن احتکار شده در لنجان

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به انجام بیش از ۳۰۰ بازدید و بازرسی از اصناف این شهرستان، گفت: در این بازرسی‌ها ۴۸۰ حلب پنج کیلویی روغن جامد به وزن تقریبی ۲.۵ تن، ۵۰۰ کیلو روغن مایع، ۵۹۹ لیتر روغن خوراکی و سرخ‌کردنی، ماکارونی و دیگر کالاها کشف شد.

«محمدجواد نورانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اتاق اصناف شهرستان لنجان تمام توان خود را برای کنترل بازار به کار گرفته است، اظهار کرد: طی روزهای گذشته طرح نظارتی بر بازار شهرستان لنجان در راستای رصد، پایش بازار، تأمین اقلام اساسی، مبارزه با احتکار و جلوگیری از هر گونه سو استفاده‌های احتمالی آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح از ظرفیت بازرسان اتاق اصناف، اداره صمت و بسیج اصناف استفاده شده تا از افزایش خودسرانه قیمت‌ها به ویژه اقلام و کالاهای اساسی جلوگیری و با متخلفان برخورد قاطع انجام شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: در راستای جلوگیری از بروز مشکل در بازار، بازرسان در قالب چهار تیم اکیپ به‌شکل روزانه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در بازار حضور یافته و از واحدهای مختلف صنفی بازدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته بیش از ۳۰۰ واحد صنفی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفتند و در بازرسی‌های انجام شده ۴۸۰ حلب پنج کیلویی روغن جامد به وزن تقریبی ۲.۵۰ تن، ۵۰۰ کیلو روغن مایع، ۵۹۹ لیتر روغن خوراکی و سرخ کردنی، ماکارونی و دیگر کالاها کشف شد.

نورانی ادامه داد: واحدهای متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و با دستور قاضی تعزیرات روغن‌های مکشوفه در همان محل زیر نظر بازرسان به مصرف کنندگان عرضه شد.

وی تصریح کرد: جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمن است تا ما را زمین گیر کند و ازآنجاکه بخشی از اقتصاد در دست اصناف کسبه و بازاریان است این قشر نقش بسیار تأثیر گذاری در موفقیت در این جنگ دارند.

کد خبر 574875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.