آماده‌سازی طرح ساحلی سفیر امید آستارا

سرپرست شهرداری آستارا از آماده‌سازی طرح ساحلی سفیر امید این شهر برای فصل تابستان خبر داد و گفت: طرح ساحلی سفیر امید به‌دلیل شیوع کرونا، بیش از دو سال تعطیل بود؛ در این مدت تمام کابل‌ها، چراغ‌ها و موتور بالابر برج نوری به ارزش ۸۰میلیون ریال سرقت شد که دوباره خریداری و نصب شده است.

«قاسم نوپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران در ایام تعطیلات تابستان، ساحل آستارا در قالب طرح ساحلی سفیر امید آستارا توسط شهرداری بهسازی و آماده شده است.

وی افزود: طرح ساحلی ۱۹ هکتاری سفیر امید آستارا دارای امکاناتی ازجمله شناگاه مردان و زنان، دوش آب سرد، ۲۲ باب آلاچیق چوبی دو طبقه، ۱۲ باب آلاچیق بتنی، ۱۱ باب اتاقک برای استراحت و اقامت، ۳۴ چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبخوری، لوازم بازی کودکان و آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۴۰۰ نفر و بوفه‌های عرضه مواد غذایی است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه تعداد ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی تعمیر و بازسازی شده و برای تأمین آب سرویس‌ها، مخزن خریداری و نصب شده است، خاطرنشان کرد: طرح ساحلی سفیر امید به دلیل شیوع کرونا، بیش از دو سال تعطیل بود؛ در این مدت تمام کابل‌ها، چراغ‌ها و موتور بالابر برج نوری به ارزش ۸۰ میلیون ریال سرقت شد که دوباره خریداری و نصب شده است.

نوپور با بیان اینکه ۲۲ باب آلاچیق چوبی دو طبقه تعمیر و بازسازی شده و نمازخانه طرح ساحلی نیز موکت‌کاری، رنگ‌آمیزی و تجهیز شده است، تصریح کرد: ۱۱ باب اتاقک محل اقامت گردشگران طرح ساحلی به دلیل واژگونی ناشی از وزش باد و طوفان آسیب دیده بود که بعد از تعمیر و بازسازی به زودی در محل خود نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر شناگاه مردان و زنان در حال آماده‌سازی است، گفت: به منظور بهسازی، تجهیز و آماده‌سازی ساحل آستارا در قالب طرح ساحلی سفیر امید، در مجموع حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه از منابع داخلی شهرداری صرف شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 574857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.