رفع چالش‌های خطوط راه‌آهن اهواز ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه به علت وجود راه‌آهن، پل‌های زیادی در اهواز ساخته شده است، گفت: بخشی برای حفظ و نگهداری از پل‌ها در اداره کل راه‌آهن و شهرداری وجود دارد، اما در هر دو سازمان آن‌طور که باید از پل‌ها نگهبانی و نگهداری نشده است.

سیدناصر مهداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به علت وجود راه‌آهن، پل‌های زیادی در اهواز ساخته شده است که بعضی از این پل‌ها مانند پل "راهنمایی" دچار فرسودگی شده و در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

وی افزود: در اداره کل راه‌آهن و شهرداری بخشی برای حفظ و نگهداری از پل‌ها وجود دارد، اما در هر دو سازمان آن طور که باید از پل‌ها نگهبانی و نگهداری نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: حریم راه‌آهن از هر سمت ۱۷ متر است و علاوه‌بر آن تا حدود ۳۰ متر نیز خطوط تأسیسات قرار دارند، در مجموعه در حریم ۴۷ متری ریل راه‌آهن ساخت‌وساز ممنوع است، اما در بعضی نقاط اهواز مشاهده شده که به این حریم تجاوز و در محدود آن ساخت‌وساز شده است، همچنین در بعضی نقاط دیوار حائل وجود ندارد و در بعضی قسمت‌ها نیز این دیوار از بین رفته است، لذا علاوه‌بر تکمیل این نواقص، نیازمند فضاسازی، ایمن‌سازی و زیباسازی در اطراف دیوارها هستیم.

وی ادامه داد: اجرای هم‌سطح‌سازی دو سمت ریل مناطق "سپنتا" و "پردیس" برای ایجاد خط ارتباط مستقیم بین دو سمت شهر بسیار ضروری است و اداره کل راه‌آهن جنوب باید این موضوع را هرچه سریع‌تر پیگیری کند.

مهداوی خاطرنشان کرد: برخی نقاط و مسیرهای ریل راه‌آهن مانند زیر پل "تختی" دچار آسیب شده و با توجه به میزان بالای تردد وسایل نقلیه از آن مسیر سبب ایجاد ترافیک شده است، بنابراین لازم است در صورت امکان، خط آهن در این نقطه جابه‌جا شود تا بتوان بار ترافیکی این منطقه را کاهش داد.

کد خبر 574834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.