کیفی‌سازی خدمات شهری از اولویت‌های شورا است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارتقای کیفیت خدمات شهری و عدالت محوری در ارائه خدمات از جمله اولویت‌های مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منوچهر مهروی‌پور امروز _جمعه بیست و سوم اردیبهشت‌ماه_ در نشست هم اندیشی با معتمدان و روحانیون محلات منطقه هشت شهرداری اصفهان، اظهار کرد: منطقه هشت اصفهان نخستین منطقه پرجمعیت شهر محسوب می‌شود که شورا از اقدامات محرومیت‌زدایی محلات این منطقه حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر چه نسبت به جمعیت منطقه، بودجه تخصیص یافته محدود است، اما با مدیریت درست می‌توان مشکل را رفع کرد، ادامه داد: در این راستا به یک فعالیت جهادی و انقلابی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و رفع محرومیت‌زدایی نیاز داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در منطقه هشت اصفهان زندگی می‌کنند که باید سرانه ورزشی و گردشگری آنها را افزایش دهیم.

طرح بازآفرینی بافت فرسوده اجرایی شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: باید پای رفع مشکلات محلات بایستیم و طرح بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده را در محلات اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه به‌دنبال اجرای شهرسازی الکترونیکی از مراجعه ۹۵ درصدی مردم کاسته شده است، گفت: نظارت بر پروژه‌های عمرانی و تشکیل کارگروه بافت فرسوده و بافت تاریخی دو اولویت معاونت شهرسازی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان همسو بودن دولت، مجلس و شورا را یک فرصت کم نظیر دانست و افزود: باید از تخصص انقلابیون برای توسعه شهر و کشور بهره برد.

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد

حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برخی محلات ترافیک مساجد داریم، اظهار کرد: برخی از مساجد به انبار کاسبان مبدل شده است.

وی با بیان اینکه در برخی محلات نیز مسجد وجود ندارد که در این حالت و یا در صورت نیاز برای توسعه مساجد، شهروندان باید به دفاتر امور مساجد مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: مساجد تنها برای ادای فرایض دینی نیست بلکه باید کاربری چون دوران پیغمبر اسلام داشته باشد و شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی در آنها باشیم.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: خادمان مساجدی که پس از برگزاری نماز جماعت چراغ مساجد را خاموش و درب مساجد را می‌بندند باید بازنشسته و فرد دیگری جایگزین آنان شود.

کد خبر 574750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.