۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
تشکیل شورای کودکان در براشوف رومانی

شهرداری براشوف برای تحقق هدف "شهر دوستدار کودک" شورای کودکان را ایجاد کرده است تا آن‌ها را بیش از پیش در امور شهری مشارکت دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فلاویا بوگیو، معاون شهردار براشوف، شروع ثبت‌نام برای شورای جدید کودکان شهر را اعلام کرد. این شهر رومانیایی متعهد به راه‌اندازی شورای اداری است تا اطمینان حاصل شود که براشوف شهر دوستدار کودکان است.

در شورای دانش‌آموزی، ۲۰ کودک ۱۱ تا ۱۷ ساله حضور خواهند داشت که به مدیریت شهری کمک خواهند کرد. مقامات، اقدامات این ابتکار را در سال ۲۰۲۱ زمانی آغاز کردند که شهردار آلن کولیبان با پیتر بولت، نماینده یونیسف در رومانی دیدار کرد. در آن زمان، شهر تفاهم‌نامه همکاری بین یونیسف و شهردار را امضا کرد تا نهادی ایجاد کند که به جلوگیری از طرد اجتماعی کمک کند.

اکنون، تلاش مشترک در نهایت به نتیجه می‌رسد زیرا شهر یک فرم ثبت‌نام آنلاین را باز کرده است که در آن بچه‌ها می‌توانند برای عضویت در شورا ثبت‌نام کنند. در حالی که هیچ رأی‌گیری مستقیمی برای نمایندگان در شورای کودکان وجود نخواهد داشت، شهرداری قصد دارد ترکیبی متنوع ایجاد کند.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط الهه سیف الدین (e.seyfodin) در تاریخ ۱۴۰۱۰۲۲۳-۱۱:۳۰

از آنجایی که هدف شورا رسیدگی به طرد اجتماعی خواهد بود، مسئولان تلاش خواهند کرد تا نمایندگی‌های متنوعی داشته باشند. آنها می‌خواهند که این گروه شامل کودکانی در سنین مختلف، از محله‌های مختلف، با تجربیات متفاوت و با پیشینه‌های قومی و اجتماعی متفاوت باشد.

آنها همچنین قصد دارند که شورا شامل کودکان دارای معلولیت، فقیر و کودکانی که والدینشان در خارج از کشور کار می‌کنند، باشد. طبق بیانیه این شهر، مقامات همچنین مراقب حفظ تعادل جنسیتی در گروه خواهند بود.

مهم‌تر از همه، شهر به دنبال کودکان خلاقی است که خواهان شرکت در تصمیم‌گیری‌ها هستند و با گروه‌های بزرگی از کودکان دیگر در جوامع خود در ارتباط هستند. شورای کودکان همچنان باید منافع همه کودکان در براشوف را در نظر بگیرد زیرا نقش مشاوره‌ای در تصمیم گیری‌های بودجه و جایگاهی در کمیته‌های مختلف خواهد داشت.

فلاویا بوگیو، معاون شهردار، توضیح داد که این ۲۰ نوجوان کرسی مطمئنی در سیاست شهرداری خواهند بود و تضمین می‌کنند که براشوف واقعاً شهر دوستدار کودک است. علاوه بر این، چنین اقدامی راه خوبی برای مشارکت دادن جوانان محلی در زندگی سیاسی شهر با درگیر کردن مستقیم آن‌ها در تصمیمات است. طبق بیانیه شهر، دستور کار اصلی شورای کودکان بر "تأمین شمول اجتماعی و شکستن دور باطل محرومیت برای آسیب‌پذیرترین کودکان" متمرکز خواهد شد.

کد خبر 574718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.